PolskaNegatywny wizerunek premiera

Negatywny wizerunek premiera


63% Polaków jest nastawionych do premiera Leszka Millera raczej nieprzychylnie, premier częściej jawi się im w niekorzystnym niż w korzystnym świetle. 31% Polaków odnosi się do Millera pozytywnie i częściej dostrzega jego zalety niż wady - wynika z sierpniowego sondażu CBOS.

Negatywny wizerunek premiera
Źródło zdjęć: © PAP | Radek Pietruszka

05.09.2003 | aktual.: 05.09.2003 16:25

Zdecydowaną dezaprobatę wyraża w stosunku do premiera 15%, silną - 22%, a umiarkowaną - 26% badanych. Ocenę neutralną ma o premierze 5% respondentów.

Aprobatę umiarkowaną wyraża 15% respondentów, aprobatę silną - 11%, a zdecydowaną - 5%.

Jak napisano w sondażu CBOS, 73% badanych uważa, że premier dba przede wszystkim o interesy swojej partii, a 68% - że wyraża się niejasno i unika konkretów.

64% zarzuca premierowi, że nie obchodzi go los zwykłych ludzi oraz, że nie potrafi dokończyć tego, co zaczął i wszystko rozłazi mu się w rękach.

Zarozumiały premier

58% badanych uważa, że Miller jest człowiekiem zarozumiałym, 57% - że nie mówi prawdy. 56% respondentów CBOS uważa, że uchyla się od rozwiązywania najważniejszych problemów i nie potrafi podejmować trudnych decyzji, a 52% twierdzi, że premier dba przede wszystkim o własne interesy.

Do zalet premiera należą natomiast, zadaniem badanych, spokój i zrównoważenie (60%), inteligencja (54%), a także dobra prezencja (50%).

Polacy niejednoznacznie wypowiadają się na temat tego, czy Miller jest kompetentny (39% na tak, 35% - na nie), samodzielny w podejmowaniu decyzji (36% - na tak, 37 - na nie), czy otwarty w stosunku do innych ludzi (34% odpowiedzi pozytywnych, 35% - negatywnych).

Podobnie niemal równo podzielone są opinie w kwestii tego, czy Miller jest osobą sympatyczną (42% odpowiedzi), czy też niesympatyczną (40% odpowiedzi).

Odsetek odpowiedzi negatywnych przeważa nieco wśród odpowiedzi na pytania, czy Miller jest osobą umiejącą przekonać do swoich racji (36% badanych uważa, że tak, 42% - że nie), czy jest energiczny (35% odpowiedzi), czy może powolny (44%).

Zdecydowanie więcej respondentów podziela natomiast przekonanie o nieuczciwości premiera (43%), niż o jego uczciwości (18% badanych).

Charaktrystyczna cecha

28% Polaków uważa, że najbardziej charakterystyczną cechą premiera jest dbanie przede wszystkim o interesy własnej partii. 23% twierdzi, że jego główną właściwością jest brak troski o los zwykłych ludzi.

20% uważa, że najbardziej właściwą premierowi cechą jest inteligencja, a 15% - że niejasne wypowiedzi i unikanie konkretów.

Za najbardziej charakterystyczne dla Millera badani wskazali także m.in.: brak konsekwencji w działaniu, uchylanie się od rozwiązywania najważniejszych problemów kraju i niezdolność do podejmowania trudnych decyzji, zarozumiałość (po 14% wskazań). Nieznacznie mniej osób (13%) uważa, że Leszka Millera charakteryzuje przede wszystkim nadmierna dbałość o własne interesy. A według 11% badanych, najcelniej określają Millera przymiotniki: zrównoważony i pełen spokoju.

Sondaż przeprowadzono 1-4 sierpnia 2004 roku, na 880-osobowej, losowo-adresowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)