Natychmiastowy dostęp do serwisu Google Analytics
Od 22 sierpnia każdy właściciel strony internetowej może natychmiast utworzyć darmowe konto Google Analytics.
Google Analytics oferuje reklamodawcom, wydawcom i właścicielom serwisów internetowych informacje pozwalające lepiej zrozumieć zachowania Internautów i dopasowywać serwisy do ich potrzeb - podano w komunikacie prasowym.
Uruchomienie w listopadzie 2005 roku Google Analytics było pierwszym przypadkiem bezpłatnego udostępnienia produktu klasy korporacyjnej do tworzenia statystyk internetowych. Z aplikacji dostępnej w 16 językach mogli korzystać wszyscy właściciele serwisów internetowych, nie tylko użytkownicy AdWords.
Zainteresowanie serwisem znacznie przekroczyło oczekiwania Google, dlatego dla nowych rejestracji firma zastosowała system zaproszeń. Wiązało się to z oczekiwaniem na założenie konta. Czas oczekiwania stopniowo się skracał, mimo że, rosło zapotrzebowanie na konta Google Analytics. Od teraz wszyscy, którzy chcą mieć konto Analytics, mogą je uaktywnić bezzwłocznie.
Statystyki Google Analytics są ściśle zintegrowane z usługą reklamową AdWords. Chcąc z nich korzystać należy kliknąć kartę Analytics w dowolnym koncie AdWords. Materiały edukacyjne i pomocnicze to m.in. Uniwersytet Konwersji (http://www.conversionuniversity.com), centrum pomocy i globalna sieć profesjonalnych usług, oferowanych przez autoryzowanych konsultantów Google Analytics.
Chcąc utworzyć konto Google Analytics należy odwiedzić stronę http://www.google.com/analytics lub kliknąć zakładkę „Analytics” w interfejsie systemu AdWords. W szybkim i prawidłowym skonfigurowaniu konta pomoże przeczytanie przewodnika instalacji znajdującego się pod adresem:http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=40932