Narodowy Auto Test
Do dwóch wydań tygodnika Auto Świat (na rynku 13 i 20 marca) dołączone będą 32-stronicowe raporty z wynikami Narodowego Auto Testu.
Jest to kompleksowe badanie opinii użytkowników aut, przeprowadzonego przez redakcję tygodnika.
Raporty powstały na podstawie badania przeprowadzonego według metody CAWI (Computer Assisted Web Interviews) – czytelnicy wypełniali ankiety zamieszczone na stronach internetowych Auto Świata od połowy listopada 2005 do końca lutego 2006 r. Wypełniło je niemal 20 tysięcy właścicieli aut; nadesłano opinie o ponad 500 modelach.
Ankieta zawierała 41 szczegółowych pytań na temat samochodów, stacji serwisowych, pracy policji. Samochody oceniano w 10 kategoriach: napęd, zawieszenie, prowadzenie, układ hamulcowy, praktyczność (użyteczność), przestronność i komfort wnętrza, jakość pracy podstawowych podzespołów samochodu, jakość wykończenia wnętrza, poziom niezawodności, koszty utrzymania, ocena ogólna.
Najwyższą średnią ocenę w badaniu uzyskał Volkswagen Passat IV, model z lat 1996-2005.
„Liczba wypełnionych ankiet przeszła nasze oczekiwania. Dzięki tak dużej liczbie nadesłanych opinii badanie jest doskonałym odzwierciedleniem preferencji polskich kierowców. Opinie kierowców o używanych przez nich samochodach mogą być interesujące nie tylko dla innych użytkowników aut, ale także dla wszystkich związanych z branżą motoryzacyjną.” – mówi Stanisław Sewastianowicz, redaktor naczelny Auto Świata. Wyniki ankiety zostały opracowane przez Dział Analiz Rynkowych wydawnictwa Axel Springer Polska.
Dla numerów Auto Świata, do których dołączane będą wyniki Narodowego Auto Testu, zaplanowano kampanię reklamową obejmującą telewizję, radio, internet oraz tytuły Axel Springer Polska.