Najpopularniejsze usługi mCommerce
Informacja o stanie konta bankowego oraz konkursy to najbardziej popularne usługi mCommerce. Większość użytkowników telefonów komórkowych nie korzysta z umożliwiającego przeglądanie stron internetowych WAP - wynika z danych I-Metria.
Spółka w kwietniu 2002 r. przeprowadziła badanie polskiego rynku mCommerce, czyli e-biznesu, realizowanego przez urządzenia przenośne (głównie przez telefony komórkowe).
Z badań tych wynika, że najpopularniejszą usługą na tym rynku jest korzystanie z informacji o stanie konta bankowego (ponad 26% deklarowało, iż skorzystało z takiej formy usługi), konkursy (24,8%) oraz głosowania (22,1%).
Najmniej popularne usługi to: płatność za parking (0,2%) oraz pozostałe operacje bankowe.
Średnio jeden użytkownik w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydał na usługi SMS około 30 złotych.
O wiele mniejszym zainteresowaniem cieszy się WAP, czyli usługa dostępu do Internetu z telefonów komórkowych. Z badania I-Metrii wynika, że zdecydowana większość użytkowników telefonów komórkowych - prawie 90% - nie korzystała z WAP-u w ciągu ostatnich 12 miesięcy. (ej)