Na urlop z Internetu
Prawie trzy czwarte urlopowiczów w USA skorzystało z Internetu przy planowaniu swoich wakacji.
18.07.2006 | aktual.: 18.07.2006 08:32
Jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez Burst Media na grupie 3 tysięcy amerykańskich internautów 73,6 procenta osób planujących wakacyjny wyjazd pomaga sobie przy tym internetem. Popularność korzystania z sieci przy organizacji wyjazdów rośnie wraz z dochodem gospodarstw domowych – w grupie z dochodami mniejszymi niż 35 tysięcy dolarów rocznie 64,5 procenta respondentów szukało wyjazdów właśnie tam, podczas gdy w grupie o dochodach przekraczających 75 tysięcy dolarów rocznie odsetek ten wyniósł aż 82,9 procenta.
Internet posłużył głównie do zdobywania informacji o miejscach będących celami podróży (63,2 procent badanych) oraz o dostępności lotów, hoteli czy samochodów do wynajęcia (60,6 procent). W dalszej kolejności wśród wykorzystywanych usług znalazły się oferty promocyjne i specjalne (54 procent), internetowe magazyny podróżnicze (24,7 procent), czaty i fora internetowe dotyczące miejsc do których podróżujemy (14,4 procent), spersonalizowane strony internetowe (14,3 procent) oraz newslettery (10,7 procent).