Na upał najlepsze są lody
Lody cieszą się w Polsce ogromną popularnością - wynika z badania Snack Panel, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Ok. 70% Polaków w wieku 10-55 lat jada lody co najmniej raz na dwa tygodnie. Najwięcej zwolenników mają one jednak wśród młodzieży w wieku 10-17 lat (80%).
06.05.2003 11:57
Jak wynika z sondażu TNS OBOP, udział konsumpcji lodów w stosunku do innych przekąsek słonych i słodkich jest stosunkowo duży – 11%. Pod tym względem lody plasują się zaraz za jogurtami (17%) i paczkowanymi ciastkami (14%).
Przeciętnie Polacy jedzą lody ponad trzy razy w ciągu dwóch tygodni, podczas gdy młodzież w wieku 10-17 lat sięga po nie zdecydowanie częściej - ok. 5 razy. Relatywnie największą ilość lodów Polacy spożywają w maju i w lipcu.
Również producenci lodów nasilają swoje kampanie promocyjne w tym okresie. Ponad 80% rocznych wydatków na reklamę telewizyjną (w 2002 r. prawie 48 mln zł) branża ta wydaje w maju, czerwcu i lipcu.
W ubiegłym roku najmocniej reklamowane na szklanym ekranie były lody Algidy - na ich reklamę wydano prawie 20 mln zł. Najchętniej wybieraną stacją przez producentów lodów był Polsat (prawie 40% wydatków). W dalszej kolejności są TVP1 (24%), TVN (22%) oraz TVP2 (13%).
Dlaczego lubimy jeść lody? Dla ok. 80% konsumentów trzy powody wydają się być najważniejsze: sprawienie sobie przyjemności, nagrodzenie się oraz przegryzanie między posiłkami i zaspokojenie głodu.