Trwa ładowanie...
06-05-2003 11:57

Na upał najlepsze są lody

Lody cieszą się w Polsce ogromną popularnością - wynika z badania Snack Panel, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Ok. 70% Polaków w wieku 10-55 lat jada lody co najmniej raz na dwa tygodnie. Najwięcej zwolenników mają one jednak wśród młodzieży w wieku 10-17 lat (80%).

Na upał najlepsze są lody
d1pgfqm
d1pgfqm

Jak wynika z sondażu TNS OBOP, udział konsumpcji lodów w stosunku do innych przekąsek słonych i słodkich jest stosunkowo duży – 11%. Pod tym względem lody plasują się zaraz za jogurtami (17%) i paczkowanymi ciastkami (14%).

Przeciętnie Polacy jedzą lody ponad trzy razy w ciągu dwóch tygodni, podczas gdy młodzież w wieku 10-17 lat sięga po nie zdecydowanie częściej - ok. 5 razy. Relatywnie największą ilość lodów Polacy spożywają w maju i w lipcu.

Również producenci lodów nasilają swoje kampanie promocyjne w tym okresie. Ponad 80% rocznych wydatków na reklamę telewizyjną (w 2002 r. prawie 48 mln zł) branża ta wydaje w maju, czerwcu i lipcu.

W ubiegłym roku najmocniej reklamowane na szklanym ekranie były lody Algidy - na ich reklamę wydano prawie 20 mln zł. Najchętniej wybieraną stacją przez producentów lodów był Polsat (prawie 40% wydatków). W dalszej kolejności są TVP1 (24%), TVN (22%) oraz TVP2 (13%).

Dlaczego lubimy jeść lody? Dla ok. 80% konsumentów trzy powody wydają się być najważniejsze: sprawienie sobie przyjemności, nagrodzenie się oraz przegryzanie między posiłkami i zaspokojenie głodu.

d1pgfqm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1pgfqm
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj