Mussolini lepszy od seksu
We Włoszech nostalgia za Mussolinim sprzedaje się lepiej niż seks. Do takiego wniosku doszli specjaliści od marketingu. Specjalny kalendarz na rok 2002 - zawierający zdjęcia legendarnego duce - jest włoskim narodowym bestsellerem.
Kalendarz wydrukowano w nakładzie 480 tys. egzemplarzy. Okazało się jednak, że popyt jest o wiele większy i produkt został wykupiony w ciągu kilku dni jak świeże bułeczki. Dlatego wydawnictwo Predappio Tricolore zdecydowało się na dodruk 300 tys. egzemplarzy.
Włoskie media wskazują, że nostalgia za Mussolinim jest coraz większa. W jednym z włoskich miasteczek imieniem duce nazwano jedną z ulic. W Rzymie sprzedawane są perfumy "Nostalgia" z wizerunkiem Mussoliniego na opakowaniu. Takich przykładów jest więcej.
We Włoszech dyktatura Mussoliniego jest coraz częściej postrzegana jako walka z komunizmem - uważa James Walston, historyk z Amerykańskiego Uniwersytetu w Rzymie. Włosi zapomnieli o ciemnej stronie faszyzmu i uważają, że włoski i niemiecki faszyzm to nie to samo. (mag)