Multimedia przeciw abonentom

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka telekomunikacyjna Multimedia naruszyła interesy konsumentów.

28.08.2006 | aktual.: 28.08.2006 07:34

Spółka Multimedia, oferująca usługi telekomunikacyjne naruszyła interesy konsumentów, ponieważ nie powiadomiła abonentów z odpowiednim wyprzedzeniem o planowanej zmianie cen usług.

Poinformował w piątek wortal Wirualnemedia.pl Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Spółka Multimedia oferuje usługi telekomunikacyjne, między innymi telefoniczne, a także polegające na dostępie do internetu i telewizji kablowej.

Jak ustalił Prezes UOKiK, w lipcu ubiegłego roku operator podniósł opłaty za usługi telewizji kablowej z pominięciem ustawowego terminu powiadomienia klientów o planowanych zmianach cen. Zgodnie z informacjami Urzędu, około 28 tysięcy spośród 230 tysięcy abonentów spółki Multimedia, których dotyczyła podwyżka, zostało o niej powiadomionych z opóźnieniem.

Zarząd firmy Multimedia napisał w oświadczeniu przesłanym w piątek PAP: "z powodów organizacyjnych część abonentów otrzymała od nas zawiadomienia o podwyżce z opóźnieniem, co stanowi naruszenie stosownych przepisów Prawa Telekomunikacyjnego. Należy jednak zwrócić uwagę, iż sama decyzja nie wprowadza dla spółki żadnych sankcji, a jedynie nakazuje zaprzestania tego typu naruszeń w stosunku do naszych abonentów na przyszłość, co z pełną konsekwencją zastosujemy".

Prezes UOKiK uznał, że spółka Multimedia wprowadzając nowe, wyższe opłaty z pominięciem ustawowego terminu naraziła konsumentów na straty finansowe, wymuszając na nich zapłacenie wyższej ceny za usługę wcześniej niż dopuszcza prawo. Zgodnie z nim, operator powinien powiadomić klientów o zmianie wysokości opłat z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, w tym wypadku miesiąca.

Powyższe praktyki spółki Multimedia – zdaniem Prezesa UOKiK – są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na operatora nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

Jeśli jednak spółka Multimedia nie zastosuje się do prawomocnej decyzji i nie zaprzestanie działań naruszających przepisy, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)