PolskaModa na narodowe symbole

Moda na narodowe symbole

Polacy pokochali narodowe symbole. Na domach
wieszamy flagi, klucze przypinamy do biało-czerwonych breloczków,
piwo popijamy z kufli z orzełkiem. W sklepach narodowe symbole
rozchodzą się na pniu. Czujemy się dumni z Polski i lubimy to
manifestować - stwierdza gazeta "Metro".

Moda na narodowe symbole
Źródło zdjęć: © AFP

02.06.2008 | aktual.: 02.06.2008 02:05

Tylu zamówień nie miałem nawet dwa lata temu przed mundialem. Na pniu schodzi wszystko, co biało-czerwone: flagi, koszulki, bejsbolówki, szaliki, popielniczki, zapalniczki, ramki na fotografie, kufle do piwa z godłem Polski - mówi Marek Ślusarczyk, właściciel sklepu internetowego na Allegro. Wyprzedałam cały towar, czekam na nową dostawę - żali się Anna Grysińska, handlarka spod Stadionu Dziesięciolecia, która w tydzień sprzedała 2 tys. biało-czerwonych smyczy.

Oczywiście kupujemy flagi i inne biało-czerwone symbole, by kibicować naszej drużynie na Euro 2008. Ale to tylko część prawdy. Zainteresowanie flagami i innymi przedmiotami w barwach narodowych systematycznie rośnie od kilku lat.

Według OBOP, jedna trzecia Polaków ma flagę narodową w domu. To trzy razy więcej niż na początku lat 90. Specjaliści widzą trend, który nazywają "rosnącą potrzebą wspólnoty" u Polaków. Rośnie potrzeba manifestowania barw i symboli narodowych. Choć nie jesteśmy jeszcze tak zafascynowani symboliką narodową jak Amerykanie, którzy wywieszają flagę na każdym podwórku, to zmiany w ostatnich latach są znaczące - mówi Urszula Krassowska z OBOP. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)