Młodzi nie znają się na modzie
Młodzi ludzie słabo się orientują na rynku mody - pisze "Rzeczpospolita".
Przeciętnie wydajemy od 150 do 200 zł miesięcznie na ubrania. Najwięcej przeznaczają na ten cel ludzie młodzi, a z wiekiem spada ilość kupowanej odzieży.
Trzy czwarte ankietowanych zwraca uwagę na wygodę ubioru, która jest dla nich najważniejsza. Podobny odsetek na pierwszym miejscu wymienia cenę i jakość. Na dalszych pozycjach wśród preferencji plasują się marka i moda.
Konsumenci kupujący odzież zostali podzieleni na: konformistów, modnych, aspirujących i markowych. Ci pierwsi kupują rzeczy nierzucające się w oczy, praktyczne i niedrogie. Modni ciągle gonią za modą, zaś aspirujący chcieliby to robić, ale ich na to nie stać. Jednak interesują się nowymi trendami z nadzieją, że i oni kiedyś będą mogli sobie to kupić. W grupie markowych na pierwszym miejscu jest znana metka.
Panowie nie są skorzy do buszowania po sklepach, w przeciwieństwie do pań, które stanowią 70% klientów galerii handlowych. Poza tym połowa z nas nadal kupuje ubrania na bazarach.