PolskaMleczko na ustach całej Europy

Mleczko na ustach całej Europy

Artysta nie przestaje zaskakiwać, wciąż jest o nim głośno i nic nie wskazuje, by ten pozytywny szum miał ucichnąć. Wręcz przeciwnie – na wszystkich wielbicieli talentu Andrzeja Mleczki, ale też wciągających planszówek czekają niebawem kolejne niespodzianki...

Mleczko na ustach całej Europy
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

21.11.2016 | aktual.: 21.11.2016 20:38

„Gierki małżeńskie”, „Korporacja” i „Kariera polityczna” nieprzerwanie biją rekordy sprzedaży w Polsce. Nie dziwi zatem, że ich wydawca postanowił podbić również rynki zagraniczne.

Polacy zdeklasowali konkurencję

Na największych targach gier planszowych Spieltage 2016 w Essen (Niemcy) intrygujące anglojęzyczne tytuły: „Marriage games”, „The corporation” oraz „Fit as a fiddle”, wzbudzały ogromne zainteresowanie wśród zagranicznych wydawców. – Twórczość Mleczki w połączeniu z planszówką okazała się strzałem w dziesiątkę! Na polskim rynku brakowało niebanalnych gier z humorem, a właśnie takie są nasze produkty – mówi Magda Niewińska z wydawnictwa MDR. – O tym, że z niecierpliwością czekają na nie gracze w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i Stanach Zjednoczonych, dowiedzieliśmy się... właśnie podczas targów w Essen – dodaje.

Kontenery w pogotowiu

Anglojęzyczne wydania gier z rysunkami polskiego artysty pojawią się za granicą już na początku 2017 roku. – Od powrotu z Essen nasze telefony się urywają... Współpracę z MDR chcą nawiązać największe zagraniczne wydawnictwa branżowe. Naszym celem jest sprzedanie 1 mln egzemplarzy „Marriage games” – zapowiada Magda Niewińska.

Wydawnictwo duży nacisk kładzie zwłaszcza na Stany Zjednoczone, które są największym rynkiem planszówek na świecie. W czasie targów w Essen gry z rysunkami Mleczki zrobiły na gościach zza oceanu ogromne wrażenie. Docenili oni przede wszystkim wysoki poziom ich wykonania, tłumaczenia (podjął się tego Kevin Aiston, znany przede wszystkim z programu „Europa da się lubić”) oraz oryginalny layout. Najlepiej bawili się przy grze „The corporation”, która trafnie oddaje klimat pracy biurowej.

Pierwsze zamówienia targowe są już w realizacji. – Niewykluczone, że wkrótce sama Kim Kardashian zamieści na swoim Instagramie zdjęcia z rozgrywki w „Marriage games”, podobnie jak zrobiła to Anna Mucha z „Gierkami małżeńskimi”... – prognozuje Magda Niewińska.

Obraz
© David Komisarski i Michał Rapa

Nowości w sieci Empik

Obraz

W połowie listopada na rynku ukazała się najnowsza pozycja od wydawnictwa MDR – „Grunt to zdrowie”. Zgodnie z przewidywaniami ludzi z branży wkrótce po tym została okrzyknięta kolejnym bestsellerem na rynku planszówek. Tak jak w poprzednich grach z serii, klimat rozgrywki świetnie oddają rysunki Andrzeja Mleczki. – „Grunt to zdrowie” to swego rodzaju pomost łączący proste tytuły z tymi, w których trzeba już trochę pokombinować – zauważa Piotr Jasik, znany youtuber, twórca najpopularniejszych wideorecenzji gier planszowych.

Mleczko Café z widokiem na Giewont

Tymczasem tegoroczne święto zakochanych ponownie upłynie pod hasłem „Gierek małżeńskich”! Na walentynki 2017 planowane jest bowiem wydanie „Gierek małżeńskich – flirt”, w którym główną rolę odegrają oczywiście rysunki Andrzeja Mleczki. Premiera nowej gry od MDR odbędzie się w jedynej w swoim rodzaju kawiarni Mleczko Café, mieszczącej się w samym sercu Krupówek, w otoczeniu gór i z widokiem na Tatry. – Mleczko Café to nowy koncept kawiarni, w której w otoczeniu prac pana Andrzeja będzie można napić się najlepszej kawy w Zakopanem. Dodatkową atrakcją tego miejsca jest 170-metrowy taras z widokiem na Giewont – opisuje Magda Niewińska. – Naszą ambicją jest, aby wkrótce Mleczko Café stało się kulturalnym centrum Zakopanego – zdradza.

Obraz
© Andrzej Stoch, Ewa Mleczko, Andrzej Mleczko i Andrzej Stoch junior
Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)