Microsoft idzie w ślady Apple
Biorąc przykład z firmy Apple, Microsoft zamierza sprzedawać w internecie muzykę cyfrową bez zabezpieczającej przed kopiowaniem technologii digital rights management (DRM).
Ostatnio Apple dogadał się z wytwórnią nagraniową EMI Group w sprawie sprzedaży utworów bez DRM w sklepie internetowym iTunes.
Wcześniej Microsoft wyrażał pogląd, że technologia DRM jest koniecznością dla firm sprzedających cyfrowe media. Teraz jednak przedstawiciele koncernu z Redmond twierdzą, że od dłuższego czasu prowadzone były rozmowy nie tylko z EMI, ale również innymi wielkimi wytwórniami w sprawie zaoferowania niezabezpieczonej muzyki posiadaczom odtwarzacza muzycznego Zune. A wszystko po to aby zaspokoić oczekiwania klientów.
Premiera odtwarzacza Zune oraz sklepu internetowego Zune Marketplace miała miejsce w listopadzie ubiegłego roku. Była to odpowiedź Microsoftu na iPoda i serwis iTunes firmy Apple. Jak na razie jednak pozycja Apple w tym segmencie jest niezagrożona.