Metamorfoza tygodnika "Ozon"
Tygodnik "Ozon" po wakacjach ukaże się w nowej, bardziej dynamicznej formule, zmianom będzie towarzyszyć kampania promocyjna tytułu.
22.07.2005 | aktual.: 25.07.2005 13:31
Poinformował o tym PAP w czwartek redaktor naczelny Grzegorz Górny.
Górny jest szefem tygodnika od czterech dni. Zastąpił na stanowisku Dariusza Rosiaka, który złożył rezygnację. Wraz z Rosiakiem z redakcji odeszli jego zastępcy Szymon Hołownia i Anna Moczulska.
Jak powiedział PAP Górny, nowy zastępca lub zastępcy redaktora naczelnego "Ozonu" będą znani w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Pytany, czy zmieni się skład zespołu redakcyjnego, Górny powiedział, że na razie, żadnych zmian nie dokonał.
O zmianach w strukturze i strategii wydawnictwa Ozon Media oraz tygodnika "Ozon" zdecydowało w ubiegłą sobotę Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy. WZA podjęło także decyzję o dokapitalizowaniu spółki o 3,5 mln zł.
"Zmiany te wynikają z tego, że tygodnik Ozon nie osiągnął zakładanych przez wydawcę i udziałowców wyników sprzedaży. Obecnie tygodnik sprzedaje się w nakładzie ok. 60 tys. egzemplarzy, a zakładano 150 tys." - wyjaśniła wówczas Edyta Bach z działu public relations "Ozonu".
Górny powiedział w czwartek PAP, że chciałaby osiągnąć wyższy wskaźnik sprzedaży "Ozonu" przez uatrakcyjnienie tygodnika i stworzenie z niego tytułu bardziej "żywego, wyrazistego".
Wraz ze zmianą redaktora naczelnego, WZA zmieniło prezesa wydawnictwa Ozon Media - Jana Dybczyńskiego zastąpił Michał Jeżewski.
"Ozon", który pojawił się na rynku w kwietniu, to tygodnik informacyjno-komentarzowy z analizami dotyczącymi Polski i świata. W tygodnik zainwestowali m.in. biznesmen Janusz Palikot (obecnie kandydat do Sejmu z listy Platformy Obywatelskiej), Joanna Drzymała, Grzegorz Pindur (prezes zarządu IDS Scheer Polska), Wyższa Szkoła Biznesu w Nowym Sączu i Tarnowie.