'Media Markt wprowadza klientów w błąd'

Stosowanie przez Media Markt wprowadzających w błąd haseł reklamowych narusza zbiorowe interesy konsumentów - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński.

17.06.2005 08:32

UOKiK wszczął postępowanie w związku z podejrzeniem naruszenia prawa przez Media Markt. W jego trakcie ustalono, że w październiku 2004 roku spółka prowadziła akcję promocyjną w lubelskich sklepach, podczas której w zamian za pozostawienie używanego telewizora konsument mógł nabyć nowe odbiorniki po niższej cenie. Klienci mogli liczyć na upusty w wysokości od kilkuset do kliku tysięcy złotych, (ich wysokość była uzależniona od rodzaju nabywanych produktów). Po zakupie okazywało się jednak, że na paragonie fiskalnym cena telewizora, od której obliczano rabat, była zdecydowanie niższa od podanej na ulotce. W efekcie wielkość upustu malała nawet parokrotnie. Klienci, których do zakupu zachęciła atrakcyjna oferta rabatowa poczuli się wprowadzeni w błąd i zgłosili sprawę do UOKiK.

Prezes Urzędu uznał informacje zawarte w ulotkach za reklamę wprowadzającą w błąd konsumentów, którzy na podstawie materiałów promocyjnych podejmowali decyzję o zakupie sprzętu. Postępowanie Urzędu wykazało ponadto, że podobny problem dotyczył ulotek promujących zakup monitorów komputerowych.

W związku z tym, Prezes UOKiK nakazał zaniechania tego typu praktyk i wycofanie kwestionowanych ulotek. Na Media Markt nie nałożono kary, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeśli po uprawomocnieniu się decyzji Prezesa spółka nie zastosuje się do jej postanowień i nie zaprzestanie działań naruszających prawo, może zostać na nią nałożona kara do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)