Media Markt nie dla idiotów?
Ankieterzy Top Media House postanowili sprawdzić czy hasło "Nie dla idiotów" jest prawdziwe.
08.01.2007 07:10
W grudniu, pod opolskim oddziałem sieci Media Markt. ankieterzy Top Media House postanowili sprawdzić czy hasło reklamowe tej sieci - "Nie dla idiotów" - jest prawdziwe.
Testy ułożyli studenci Uniwersytetu Opolskiego i to oni też zadawali opolanom podstępne pytania badając, czy poziom intelektualny kwalifikuje ich do robienia zakupów w tej sieci.
Wyniki badań nie zaskoczyły. Na pytanie ankieterów czy czują się idiotami, poza oczywiście pierwszą negatywną reakcją na to proste pytanie, odpowiadali, że oczywiście nie są, nie czują się takimi i w ogóle to jak tak można człowieka zaczepiać i obrażać na ulicy bezprawnie i głowę przed świętami zawracać.
Ci, którzy dali namówić się na prosty test potwierdzili tylko, że poziom inteligencji w zupełności uprawnia ich do robienia zakupów w MM. Bo właściwie, z medycznego punktu widzenia uprawnia każdego, kto o własnych siłach dojdzie do sklepu i potrafi wykonać najprostszą czynność związaną z kupowaniem, czyli przeniesieniem produktu z półki do kasy oraz zapłaceniem.
- Idiota bowiem, podobnie jak kretyn czy debil, to człowiek z ciężkim niedorozwojem umysłowym niezdolnym do wykonywania tej czynności. Terminy te jednak przeszły do słownika potocznego i nazywa się tak każdego, do kogo mamy zbyt mało szacunku by nazwać po imieniu. Test nie wykazał więc nic nowego. Trudniej by było, gdyby hasło Media Markt brzmiało: nie dla osłów, nie dla cymbałów lub nie dla baranów. Bo tu kryteria nie są już tak jasne i mogłoby się okazać, że wiele osób ma zakaz wstępu do marketu - komentuje Tadeusz Matula z Top Media House.