Media Markt: bardzo nam przykro
Niemiecki koncern Media Markt przeprosił za wykorzystanie w radiowej i telewizyjnej kampanii reklamowej spotów odebranych przez Polaków jako obraźliwe i wycofał je z programu - poinformował zastępca ambasadora RP w Berlinie Wojciech Więckowski.
29.03.2006 | aktual.: 29.03.2006 18:36
W liście do ambasadora RP Andrzeja Byrta członek kierownictwa koncernu Klaus-Peter Voigt podkreślił, że celem kampanii była "informacja i rozrywka", a nie obrażenie czy urażenie kogokolwiek.
"Spot 'Polska' - jedna z ośmiu reklam - nawiązuje do niestety istniejącego stereotypu Polaka-złodzieja, bardzo go przerysowując, i w ten sposób demaskuje go jako prostacki i niesłuszny przesąd" - napisał przedstawiciel Media Markt.
Voigt wyraził ubolewanie, że część mieszkających w Niemczech Polaków odebrała reklamę jako obraźliwą dla narodu polskiego. "Wyrażamy głęboki żal" - czytamy w piśmie.
Przedstawiciel Media Markt przypomniał, że koncern działa w 12 krajach europejskich i zatrudnia pracowników reprezentujących niemal wszystkie narody, zaś klienci sieci sklepów rekrutują się ze wszystkich grup etnicznych.
Jacek Lepiarz