Mecca-cola przeciwko coca-coli
W Turynie zaprezentowano jako "napój
z politycznym przesłaniem" mecca-colę, której producent, obywatel
francuski arabskiego pochodzenia, postanowił podjąć nierówną walkę
konkurencyjną z najpopularniejszym napojem świata - coca-colą. Zyski ze sprzedaży napoju mają wspierać Palestyńczyków.
Mecca-cola, lansowana od ubiegłego roku na świecie przez paryską firmę o kapitale francuskim, Beverage France, pojawiła się na festynie zorganizowanym w Turynie przez włoską partię Rifondazione Comunista (Komunistycznej Odnowy).
Mecca-cola, którą zaczęła importować jedna z włoskich firm, jest dość podobna do coca-coli, ale nieco mniej słodka i mniej musująca. Beverage France przeznacza 20% zysków ze sprzedaży nowego napoju na pomoc dla rodzin palestyńskich. Na jej etykietach umieszczono hasło: "Nie potrząsaj mną, potrząśnij swoim sumieniem!".
Jak podał włoski dziennik internetowy "Il Nuovo", od listopada do marca sprzedano we Francji 8 milionów półtoralitrowych butelek tego "politycznego napoju", który sprowadzają również Niemcy, Wielka Brytania, Kanada i Arabia Saudyjska.