Trwa ładowanie...
d1lql5r
28-06-2006 00:05

mBank zgubił 400 tysięcy

Z konta klienta łódzkiego mBanku zniknęło około 400 tys. zł. Sprawa utrzymywana jest w tajemnicy - informuje "Dziennik Łódzki".

d1lql5r
d1lql5r

Mogę tylko powiedzieć, że prowadzimy intensywne dochodzenie - Zawinił człowiek, nie system bankowy. Poszkodowanemu klientowi zrekompensowaliśmy już stratę - uważa Magda Ossowska, rzeczniczka mBanku.

Osiem miesięcy temu z konta warszawskiego biznesmena w tym banku "wyparowało" 220 tys. zł. Prokuratura umorzyła dochodzenie, bo złodzieja nie ustalono. Bank oddał klientowi pieniądze, bo uznał, że nie miał on z kradzieżą nic wspólnego.

Mimo to specjaliści od bankowości elektronicznej zapewniają, że pieniądze, do których klienci banków mają dostęp za pośrednictwem Internetu lub telefonu, są dobrze zabezpieczone. Według nich, trudne systemy ochrony są wręcz niemożliwe do pokonania przez potencjalnych włamywaczy.

Marcin Jaroszek, specjalista ds. bankowości elektronicznej w ING Banku Śląskim, podkreśla, że bezpieczeństwo transakcji internetowych zależy nie tylko od banku, lecz również od klienta. Inni bankowcy twierdzą wręcz, że najsłabszym ogniwem bezpieczeństwa bywają sami klienci, którzy świadomie lub nieświadomie udostępniają osobom trzecim dane umożliwiające dostęp do pieniędzy na elektronicznym koncie. (PAP)

d1lql5r
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1lql5r
Więcej tematów