Mała popularność e-bankowości
'Bankowanie' w sieci nie jest zjawiskiem popularnym w Polsce, pomimo wielu prób jakie podejmują banki, aby zmienić ten stan rzeczy.
04.10.2006 07:10
Prawie 60 proc. klientów banku, posiadających dostęp do Internetu nie korzysta z konta osobistego przez Internet, pomimo posiadania takiej opcji konta głównego - wynika z wrześniowego badania zrealizowanego przez TNS OBOP na próbie 1005 osób w wieku powyżej 15 roku życia.
W Polsce jedynie co piąty klient banku korzysta z opcji internetowego dostępu do konta osobistego. Aż 43% klientów banku, posiadających rachunek oszczędnościowo – rozliczeniowy, nie ma dostępu do konta osobistego przez Internet.
Wśród klientów banku, którzy nie korzystają z dostępu do konta przez Internet, pomimo posiadania takiej możliwości, przeważają:- mężczyni (57%)- osoby aktywne zawodowo (70%)- mieszkańcy wsi (23%) oraz miast liczących od 100 do 500 tys. osób (28%)- osoby ze średnim i pomaturalnym wykształcenim (45%).