Lexus z U.S. Golf Association
Lexus podpisał wieloletnią umowę z Amerykańskim Związkiem Golfowym (USGA), na mocy której stał się jego pierwszym w historii motoryzacyjnym partnerem.
Lexus będzie też oficjalnym pojazdem podczas turniejów golfowych U.S. Open, U.S. Women’s Open, U.S. Senior Open i U.S. Amateur.
„Lexus przez wiele lat był związany z golfem. Widzimy jak żarliwie do tego sportu podchodzą nasi klienci i dlatego postanowiliśmy wzmóc nasze zaangażowanie” – mówi Keith Dahl, przedstawiciel firmy. „To dla nas niesamowita okazja by stać się partnerem sportu na wysokim poziomie.”
„USGA będzie teraz mogło zaoferować graczom jazdę pojazdami Lexusa” – powiedział Walter Driver, prezes USGA. „Lexus natomiast będzie mógł zaprezentować swoje produkty na najważniejszych golfowych turniejach w USA.”
Lexus zamierza wspierać nowe partnerstwo poprzez zintegrowany marketing i kampanie komunikacyjne uwzględniające reklamę, public relations, marketing bezpośredni, promocje, spotkania dealerów, wsparcie interaktywne i marketing online.
Dla producentów samochodów golf stał się bardziej atrakcyjnym sportem dla reklamowania swoich produktów dzięki temu, że cieszy się on coraz większym zainteresowaniem wśród młodych graczy. W ubiegłym roku firma BMW podpisała sześcioletnie porozumienie z PGA Tour i Western Golf Association (WGA). Z kolei General Motors, którego reklamy przez wiele lat prezentował Tiger Woods, przedłużył sponsoring turnieju PGA Buick Invitational w kalifornijskiej miejscowości La Jolla do 2010 roku.
Wedłu National Golf Foundation ponad 15 milionów mieszkańców USA powyżej 18 roku życia gra w golfa przynajmniej okazjonalnie.