Kto w stolicy chodzi do kina?

Do kina chodzą najczęściej ludzie młodzi - prawie 60% z nich nie ukończyła jeszcze 39 lat.

Na salach kinowych zasiada nieco więcej pań niż panów (60% kobiet w stosunku do 40% mężczyzn), z czego możemy wnioskować, że do kina niekoniecznie chodzi się z partnerem – może to być także świetna atrakcja babskiego wieczoru - wynika z badania firmy Acxiom.

Kino jest domeną ludzi wykształconych: ponad 90% widzów legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym. Wśród warszawskich kino-maniaków szczególnie liczną grupę stanowią uczniowie i studenci oraz osoby (57%) zajmujące w firmach wyższe stanowiska (specjalistyczne, kierownicze, dyrektorskie) lub prowadzące swój własny biznes.

Wśród klienteli kinowej znajdziemy najwięcej konsumentów zarabiających ponad 4000 zł netto, natomiast najmniej jest osób z niższych przedziałów zarobkowych (poniżej średniej krajowej). Fani filmów mają pieniądze nie tylko na wyjście do kina, co trzeci na cotygodniowe zakupy przeznacza kwoty przekraczające 200 zł. Pieniądze wydają zwykle w sklepach wielkopowierzchniowych – w supermarketach lub hipermarketach zakupy robi ponad 70% z nich.

Ponad półtora raza częściej niż statystyczny Warszawiak, odwiedzający kina mieszkają u rodziny lub w wynajętych mieszkaniach. Związane jest to z faktem, iż duża część widzów jeszcze się uczy i etap kupowania mieszkań ma jeszcze przed sobą. Ponad to związek małżeński zawarło niecałe 36% z nich.

Fani kina lubią być na czasie i chętnie korzystają z wszelkich nowinek technologicznych. Prawie dwukrotnie częściej niż inni mieszkańcy Warszawy, korzystają z bankowości internetowej oraz robią zakupy w sieci.

Ponad 60% odwiedzających kina posiada telefon komórkowy, a więcej niż 35% kinomanów płaci za rozmowy komórkowe więcej niż 100 zł miesięcznie. Filmowi fani zdecydowanie lubią rozmawiać, gdyż wśród nich nadreprezentowana jest także grupa osób, które płacą za rozmowy stacjonarne więcej niż 200 zł miesięcznie.

Prawie co druga osoba na sali posiada swój samochód, a w gospodarstwach ponad 10% z nich znajduje się więcej niż jedno auto. Co ciekawe, niemal trzykrotnie częściej niż pozostali warszawiacy, wielbiciele ciemnych sal kinowych jeżdżą autami z napędem na 4 koła, samochodami klasy S oraz Vanami.

Filmowi wielbiciele to osoby raczej aktywne – mają różnorodne zainteresowania i szkoda im czasu na siedzenie przed telewizorem: ponad 35% z nich przeznacza na oglądanie tv mniej niż 2 godziny dziennie.

Dane zawarte w raporcie dotyczącym profilu osób odwiedzających kina w Warszawie, odnoszą się do deklaracji osób, które wypełniły Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług. Dane zostały zebrane na podstawie ankiety pocztowej rozesłanej do wyselekcjonowanych gospodarstw domowych. Dane pochodzą z okresu luty – marzec 2006. Poniższa analiza profilu bazuje na próbie 1173 gospodarstw domowych zamieszkałych w Warszawie, które jako sposób spędzania wolnego czasu (hobby) zadeklarowały kino.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)