Kontrowersyjna reklama
Nowe motywy antynikotynowej kampanii prowadzonej od sierpnia przez agencję TBWA oraz firmę reklamy zewnętrznej AMS pojawiły się na backlightach i citylightach w Warszawie.
07.09.2005 09:11
Kampanię antynikotynową, prowadzoną w sierpniu we wszystkich głównych miastach Polski, od września widać w Warszawie. Kontrowersyjne hasło "Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej", umieszczone w czarnej ramce, wywołało dyskusję wokół problemu nikotynizmu, co było zamierzeniem jej inicjatorów. Kolejne zmuszające do refleksji hasła są kontynuacją poprzedniego sloganu. Na nośnikach AMS w Warszawie czytamy:"Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy ty też tak możesz. Pal dalej !";"Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz";"Pal! Nie przejmuj się - i tak zostaniesz z nami duchem".
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem palenia tytoniu i jego konsekwencji zdrowotnych.
Firma AMS zleciła Instytutowi SMG/KRC badania skuteczności kampanii antynikotynowej. Jest to również dobra okazja do zbadania siły oddziaływania kampanii outdoorowej, ponieważ w tej akcji wykorzystano wyłącznie nośniki reklamy zewnętrznej, bez udziału innych mediów.
"Mamy już wstępne wyniki, które pokazują, że ta kampania była ponadprzeciętnie widoczna. Blisko 50% respondentów z 1000-osobowej próby zadeklarowało, że widziało plakaty tej akcji. Dobry wynik potwierdza znaną w outdoorze zasadę: skuteczna kampania to błyskotliwa kreacja na plakacie plus bezbłędne planowanie i dobór nośników" - mówi Bartosz Barański, kierownik ds. Badań i Analiz w AMS.
"Zainteresowanie mediów, jakie wzbudziła pierwsza część kampanii, jest dowodem nie tylko na potrzebę przeprowadzania kampanii o takiej tematyce, ale również pokazuje, że tak uderzające podejście do tematu daje efekty. Mam nadzieję, że kolejne hasła, także zabarwione czarnym humorem skutecznie przestraszą palaczy, a także osoby niepalące przed konsekwencjami nałogu" - dodaje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWATelescope.