Kondom na ekranie
W chińskiej telewizji pokazywana jest
pierwsza oficjalnie zaaprobowana reklama prezerwatyw, mająca
służyć zahamowaniu szerzenia się AIDS.
Reklamy prezerwatyw umieszczano na autobusach i krótko w telewizji pod koniec lat 90. Potem tego zaniechano.
"Zaprzestano tego po krytyce ze strony mieszkańców i uznaniu reklam za niezgodnie z przepisami", napisała agencja Xinhua. "Według przepisów, reklamy nawiązujące do seksu lub obsceniczne są zakazane lub obwarowane ograniczeniami", dodaje Xinhua.
Ocenia się, że niebezpieczny seks jest obecnie w Chinach przyczyną 10% przypadków zarażenia wirusem HIV.
Chiny wzmogły walkę z epidemią AIDS w ostatnich miesiącach. Ludzie ubodzy zarażeni HIV otrzymują za darmo lekarstwa.
Według oficjalnych danych w Chinach jest 840 tys. osób zarażonych HIV i 80 tys. ofiar AIDS. Według ekspertów niezależnych rzeczywista liczba zarażonych HIV jest bliższa 1-1,5 mln i do 2010 roku może wzrosnąć do 10 mln.