Komórkowe gry
Firma I-play, twórca wielu gier przeznaczonych na telefony komórkowe, opublikowała raport na temat zachowań na rynku gier komórkowych.
03.08.2005 08:23
Badania przeprowadzone przez SKOPOS, na zlecenie I-play, udowodniły, że zaledwie 5% użytkowników telefonów komórkowych, ściągnęło kiedykolwiek grę na swój aparat. Badania były przeprowadzone na próbie 250.000 respondentów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii oraz Niemczech.
Obecnie firma I-play będzie próbowała ustalić co jest przyczyną tak niskiego zainteresowania komórkowymi wersjami gier. Według firmy, aby rozszerzyć rynek potrzebna jest przede wszystkim edukacja, która nauczy użytkowników jak ściągnąć dany tytuł na telefon komórkowy.
Co ciekawe, aż 30% respondentów w ogóle nie wiedziało, że mogą ściągać grę na swój telefon. Na pytanie "dlaczego nie ściągasz na swój aparat gier" 17,5% ankietowanych odpowiedziało, że nie ma pojęcia jak to zrobić.
Dodatkowo badania udowodniły, że aby zwiększyć liczbę ściągniętych z sieci gier najlepiej byłoby obniżyć ich ceny (51% ankietowanych) lub udostępniać darmowe wersje próbne (49% ankietowanych).