Kolej naprawdę szybka
Szybka Kolej Miejska może zacząć jeździć na
trasie Falenica - Warszawa Zachodnia już za dziewięć miesięcy.
Pociągi będą klimatyzowane i przystosowane dla niepełnosprawnych -
donosi "Życie Warszawy".
14.01.2005 | aktual.: 14.01.2005 06:16
We wrześniu, po przywiezieniu do stolicy pierwszego składu kolejki, być może uda się uruchomić naziemne metro na próbę, na trzy miesiące. Tabor zostanie skompletowany z pierwszego nowego pociągu i pięciu starych składów wydzierżawionych od PKP. W ten sposób szybciej zaczęlibyśmy wozić pasażerów i zorientowalibyśmy się, jak duże jest zainteresowanie SKM. Do końca roku wymienilibyśmy stare pociągi PKP na nasze nowe pojazdy - wyjaśnia gazecie Jerzy Obrębski, prezes spółki Szybka Kolej Miejska.
Składy będą nie tylko ogrzewane, ale także klimatyzowane. W każdym pojeździe znajdą się cztery podnośniki, które umożliwią wjazd osobom na wózkach inwalidzkich. Przez głośniki lektor będzie informować pasażerów, do jakiej stacji się zbliżają. Składy będą zabezpieczone specjalnymi wzmocnieniami, by zminimalizować konsekwencje wypadków, i pokryte warstwą antygraffiti. Każdy pociąg będzie kosztował ponad 8 mln złotych. Pełną parą SKM zacznie kursować na przełomie 2005 i 2006 roku -pisze "Życie Warszawy".
SKM ma też w planach na lata 2006-2008 remonty stacji (wspólnie z PKP) i budowę nowej - przy osiedlu Niedźwiadek w Ursusie. Jeden remont to koszt 500 tys. zł, budowa nowej stacji - 1 mln zł - informuje "Życie Warszawy". (PAP)