Kobieta za kierownicą!

Co to jest damski samochodzik i kto nim jeździ?

29.09.2005 | aktual.: 29.09.2005 14:35

W pierwszej trójce najbardziej popularnych modeli aut wśród aktywnych zawodowo Polek znalazły się Renault Clio, Peugeot 206 oraz Nissan Micra.

Kobiety-kierowcy stanowią pokaźną i stale rosnącą grupę uczestników polskich dróg. Samochód to nie tylko środek lokomocji czy narzędzie pracy, ale dobrze jeśli dodatkowo pasuje do swojego użytkownika. Acxiom Polska zapytał się - czym jeżdżą pracujące Polki, mieszkanki miast, z wykształceniem średnim i wyższym?Najczęściej wymienianą marką był Renault Clio (28% respondentek) oraz Peugeot 206 (16%). Zaraz za nimi znalazł się Nissan Micra (10%) oraz Toyota Yaris i Suzuki Swift (po 9% odpowiedzi). Wśród innych wymienianych modeli panie wskazywały na Peugeot'y 306 i 106 oraz Mazdy 323 i 121.

Czym się charakteryzują użytkowniczki tych modeli na tle innych pań posiadających samochody w gospodarstwie domowym? 63% z nich zarabia więcej niż 1800 zł, pracując przeważnie na stanowiskach biurowych i specjalistycznych (43%), a ponad 11% na stanowiskach kierowniczych lub wykonując wolne zawody. Kobiety-kierowcy Clio, 206 czy Micry nie narzekają na sytuację mieszkaniową - aż 71% z nich posiada własny dom lub mieszkanie, 12% mieszka w lokalach komunalnych, a wynajmuje niecałe 6%. 27% pań mieszka w gospodarstwach dwuosobowych, a 53% w rodzinach trzy- i czteroosobowych.

41% zapytanych Polek posiada w domu komputer, a 23% może pochwalić się korzystaniem z instrumentów finansowych związanych z oszczędzaniem. Użytkowniczki wymienionych 'kobiecych samochodów' to kobiety aktywne - mają wiele zainteresowań i lubią spędzać czas poza domem. 41% interesuje się sportem, 34% spędza czas w pubach i dyskotekach, 56% wśród swoich hobby wymienia także kulturę/politykę/podróże/kino. Co trzecia z pań spędza urlop w którymś z krajów europejskich, a aż 7% podróżuje po innych kontynentach (to ponad dwukrotnie więcej niż przeciętna Polka).

Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza wynosiła 23865 osób i obejmowała obszar całej Polski.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)