Kliknij po OsCara
Trzy dni wystarczyły, by w przedoscarowym rankingu gazety „The New York Times” wywindować film „Katyń” z ostatniego miejsca na pierwsze.
07.02.2008 | aktual.: 07.02.2008 07:43
O głosowanie na film Andrzeja Wajdy zaapelował bowiem polskojęzyczny „Nowy Dziennik” z Nowego Jorku. Efekt? W poprzednią środę poparcie internautów dla „Katynia” wynosiło 14 procent, w poniedziałek już 86. Film zostawił w tyle prowadzących dotąd austriackich „Fałszerzy”.
– Każde działanie, które zwraca uwagę na film, jest ważne – tłumaczy „Przekrojowi” Maciej Karpiński z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej*. – Nietrudno się domyślić, że członkowie Akademii Filmowej czytują „NYT” i nie jest dla nich bez znaczenia, jakie filmy kandydujące do nagrody cieszą się popularnością wśród widzów. Klikać z poparciem można też z Polski – wejdź na stronę http://movies.nytimes.com/awardsseason/oscars2008.html.
kp
Oficjalna przedoscarowa promocja „Katynia” prowadzona jest przez PISF, TVP i firmę Akson (współproducenta) od października. To głównie specjalne pokazy zamknięte – film był wyświetlany 10 razy w największych salach Los Angeles