Kiedy polska "bulwarówka"?
Agora nie potwierdza oficjalnie, że planuje wydawanie bulwarowego dziennika. Rzeczniczka spółki Anna Borys- Karwacka powiedziała jedynie, że Agora przygotowuje się do wejścia na rynek nowego tytułu Axel Springer.
"Są przygotowane różne strategie w związku z wejściem na rynek nowego dziennika. Mieliśmy na to trochę czasu" - skomentowała Borys-Karwacka medialne doniesienia o planach wydawania przez Agorę tabloidu.
Plotek o planach Agory ujawnionych przez "Newsweek" i "Rzeczpospolitą" nie chciała komentować także dyrektor PR Axel Springer, Marzena Daszkiewicz. Przyznała, że wydawnictwo pracuje nad nowym dziennikiem ("Bildem"); nie zdecydowano jeszcze jednak, kiedy ukaże się ono na rynku.
Daszkiewicz nie chciała zdradzić, czy "sprzyjającym momentem" może być pogłoska o planach Agory. Nieoficjalnie wiadomo, że Axel Springer przygotowuje się do wydawania dziennika od kilku miesięcy, niektórzy dziennikarze pracują od maja, trwa kompletownie redakcji. Według "Rz" zerowy numer tabloidu ma się ukazać 1 lipca.
Do ukazania się na rynku "Bilda" przygotowuje się również "Super Ekspress". "Nie zamierzamy się poddawać, zależy nam na utrzymaniu udziału w rynku" - powiedziała rzeczniczka "SE" Grażyna Bukowska. Według niej, konkurencja się "SE" przyda.
Bukowska dodała, że gazeta zamierza stopniowo się zmieniać - inne będą m.in. dodatki do "Super Ekspressu" (ma być w nich więcej tekstów, reportaży), charakter pisma stanie się bardziej ostry i dosadny; siłą gazety mają być newsy (kierownictwo zapewnia, że za materiały własne na pierwszą stronę gazety będą wysokie premie dla dziennikarzy). Powiedziała też, że gazecie zależy na utrzymaniu stałych czytelników i przekonaniu ich do częstszego kupowania dziennika; są również pomysły na pozyskanie nowych czytelników. Według rzeczniczki, wszystko to będzie wspierane silną akcją marketingową.
Nieoficjalne informacje o planach wydawania przez Agorę bulwarowego dziennika pozytywnie oceniają analitycy. Ich zdaniem, spółka może utrudnić start tabloidu Axel Springer, a także zniechęcić innych do wejścia na polski rynek prasy bulwarowej.
W połowie kwietnia prezes Axel Springer Polska Wiesław Podkański oficjalnie poinformował o planach wprowadzenia na polski rynek dziennika.
Obecnie liderem prasy bulwarowej jest Super Express z 12% udziałem w rynku reklamy dzienników ogólnopolskich.