Junak wraca na polskie drogi
(WP)
Legenda polskich jednośladów, słynny motocykl produkowany w latach 1956-65, powraca na polskie drogi. Nie jest to dokładnie ten sam wehikuł, a mówiąc wprost - odziedziczył po nim tylko nazwę. Po raz pierwszy publicznie debiutuje podczas targów Poznań Motor Show, a już od lipca będzie można go kupić w salonach za ok. 17,5 tys. zł.
Junak Milenium to tradycyjny chopper o długości 2 270 mm, szerokości 800 mm i wysokości 1090 mm. Siedzenie ulokowano na wysokości 695 mm. Waży 155 kg i jest wyposażony w silnik o pojemności 250 ccm i mocy 26KM. Z przodu ma hamulce tarczowe, z tyłu - bębnowe.
W celu ożywienia legendy rok temu powołana została spółka Junak Motor, która odkupiła dokumentację i prawa do nazwy od szczecińskiego Polmo. Pierwszy nowy motocykl o tej nazwie to w rzeczywistości koreański Hyosung ze zmienioną etykietą. Wytwarzająca go firmy produkuje rocznie 150 tys. różnego rodzaju jednośladów, opartych na konstrukcji Suzuki.
O ile oferta nowych Junaka spotka się z odpowiednim odzewem rynku polskiego, firma zamierza przenieść produkcję do Polski, a w przyszłości opracować całkowicie nową konstrukcję. Aby zrealizować ten plan musi się znaleźć co najmniej 10 tys. amatorów kupna tych maszyn rocznie. (rn)