PolskaJak zwabić pracownika?

Jak zwabić pracownika?

"Dziennik" pisze: Na rynku pracy trwa wielka
wojna o pracowników. Toczą ją sieci handlowe, firmy budowlane i
sieci gastronomiczne, bo brakuje im ludzi. Ponieważ nie wystarcza
już nawet podwyżka płac, pracodawcy ściągnęli agencje reklamowe.

16.09.2006 | aktual.: 16.09.2006 09:06

Koncerny dwoją się i troją, by znaleźć kasjerów, budowlańców i kelnerów. Potężne kłopoty przeżywa handel i gastronomia, skąd ludzie uciekają zaledwie po kilku tygodniach pracy. W niektórych firmach z tej branży rotacja sięga nawet 100% rocznie. Podobnie jest w budownictwie.

Kiedyś wystarczyło biuro do spraw personalnych, gdzie ludzie przychodzili z podaniami. Teraz role się odwróciły i to my musimy wyjść do ludzi - mówi rzecznik Budimexu Krzysztof Kozioł.

To dlatego w Warszawie i w innych wielkich miastach wyrastają jak grzyby po deszczu wielkie billboardy z hasłami zachęcającymi do zatrudnienia się w określonej firmie. "Gratulacje! Znalazłeś pracę! Zadzwoń". To właściciel sieci handlowej Carrefour szuka ludzi, którzy chcieliby pracować w pięciu stołecznych hipermarketach.

Ale to dopiero początek wielkiej kampanii o pracowników - zapowiada "Dziennik". Według danych unijnego urzędu statystycznego Eurostat, koszty zatrudnienia w Polsce wzrosły w drugim kwartale o niespełna 5% To więcej od średniej unijnej, ale i tak dużo mniej niż w krajach, w których brak pracowników widać gołym okiem - na Łotwie i Łitwie. Tam koszty, w skład których wchodzą również pensje i świadczenia - zwiększyły się o ponad 20% Za chwilę może się okazać, że nawet tysiące billboardów nie wystarczą, by przyciągnąć ludzi do pracy - konkluduje gazeta. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)