Internet zagraża telewizji
Z najnowszego badania Institute for Business Value - globalnego
działu badawczego firmy IBM - wynika, że konsumenci przeznaczają
prawie tyle samo swojego czasu na surfowanie po Internecie co na
oglądanie telewizji.
29.08.2007 | aktual.: 29.08.2007 08:22
Jak informuje serwis Marketing Charts, 66 procent respondentów przeznacza od 1 do 4 godzin dziennie na oglądanie telewizji, w porównaniu do 60 procent spędzających tyle samo czasu w sieci. Tymczasem 19 procent badanych spędza 6 lub więcej godzin online, w porównaniu do 8 procent, którzy powiedzieli to samo o telewizji.
Coraz bardziej popularne staje się oglądanie wideo online. 67 procent badanych stwierdziło, że już oglądali albo chcą oglądać klipy wideo w sieci. Spośród serwisów oferujących tego typu treści najpopularniejsze są strony specjalnie im poświęcone (np. YouTube). Następne w kolejności są strony stacji telewizyjnych, wyszukiwarki i serwisy społecznościowe.
Z badania wynika także, że coraz więcej osób ogląda telewizję za pomocą urządzeń DVR (digital video recorder). 24 procent amerykańskich respondentów posiada DVR, przy użyciu którego ogląda połowę telewizyjnych programów. Spośród tych osób, 33 procent ogląda więcej telewizji od czasu gdy posiada DVR.
Badanie zostało przeprowadzone między kwietniem a czerwcem obecnego roku w USA, Wielkiej Brytanii, Japonii, Niemczech i Australii.
źródło: Marketing Charts