Internet popularniejszy od radia
Po raz pierwszy Internet wyprzedził radio w rankingu na najpopularniejsze medium wśród Internautów.
22.08.2005 09:02
Według specjalistów, najnowsze wyniki badań przeprowadzone wśród Kanadyjczyków, doskonale prezentują przyszłość dla rynku reklamowego. W grupie wiekowej 18-34 lat, Internet zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich mediów, zostawiając w tyle radio, a nawet lidera, czyli telewizję.
Średni czas korzystania z internetu w przebadanej grupie Kanadyjczyków w wieku 13-34 lata, wyniósł 14.7 godzin tygodniowo. Dla porównania ci sami respondenci spędzają w wymiarze tygodniowym: przed telewizorem 11,6 godzin, radia słuchają średnio przez 11,7 godzin, natomiast prasie poświęcają zaledwie 2,5 godziny.
Największym przegranym wśród wszystkich mediów jest radio. Zaledwie 3 lata temu, Kanadyjczycy pomiędzy 13 a 34 rokiem życia słuchali go aż 16 godzin w ciągu tygodnia. Było to prawie 2 krotnie więcej od czasu spędzane wówczas przez tych samych respondentów w Internecie, 8,2 godzin tygodniowo.