Internet lepszy od billboardów!
W Wielkiej Brytanii reklama internetowa atrakcyjniejsza od billboardów.
06.10.2005 08:49
Wydatki na ogłoszenia i reklamę internetową przekroczą w 2005 roku w Wielkiej Brytanii 1 mld funtów. Oznacza to, iż reklamodawcy więcej wydadzą w Internecie niż w radiu czy tzw. reklamie outdoorowej - poinformował portal informatyczny Zdnet.
Zdnet powołuje się na wyniki badań firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers i Interactive Advertising Bureau (IAB). Według raportu tych firm, w I półroczu tego roku na reklamę internetową przeznaczono 490 mln funtów, czyli aż o 62 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W tym samym okresie cała branża reklamowa w Wlk.Brytanii zanotowała tylko 3-procentowy wzrost. Udział rynku reklamy internetowej w całym rynku reklamowym wzrósł do 5,8 proc. Jest to już więcej niż wynoszący 5,1 proc. udział reklamy zewnętrznej (billboardy, ogłoszenia wolnostojące i przystankowe). Także mniejsze są udziały reklamy radiowej, wynoszące po I półroczu 3,6 proc.
W I połowie 2005 roku na reklamę internetową zostanie wydane więcej niż w całym roku 2003, kiedy to wydatki na tę formę reklamy sięgnęły 407,8 mln funtów. Wielka Brytania jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, gdzie wydatki na reklamę internetową przekroczyły - w przeliczeniu - 1 mld euro rocznie.
Jedną z przyczyn rozwoju rynku reklamy internetowej jest wręcz eksplozywny rozwój dostępu szerokopasmowego - w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba użytkowników dostępu szerokopasmowego w Wlk. Brytanii podwoiła się, przekraczając 8 mln osób. Posiadacze dostępu szerokopasmowego spędzają kilkakrotnie więcej czasu w Internecie niż posiadacze modemów, którzy muszą się liczyć z wysokimi kosztami rachunków telefonicznych.