Hipermarkety oszukują klientów
Duże sieci handlowe wprowadzają w błąd klientów - pisze "Gazeta Prawna". Dziennik powołuje się na wyniki kontroli, przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową.
30.05.2006 07:00
Kontrola w sklepach największych sieci handlowych wykazała, że klienci są nabierani na rzekome promocje, mimo że nie doszło do żadnych obniżek cen. Informacji o cenach często nie ma na opakowaniach, brakuje też na nich oznaczeń w języku polskim. Natomiast w kartach gwarancyjnych pojawiają się zapisy sprzeczne z prawem, które rażąco naruszają prawa konsumentów.
Nieprawidłowe informacje o cenach stwierdzono w prawie dwóch trzecich sklepów. Przeszło połowa placówek podawała nieprawdziwe informacje o cenach towarów przed promocją, a w połowie sklepów towary oferowane z "gratisowymi" dodatkami były droższe niż te same towary bez dodatków. Ponad jedna trzecia promocji była niezgodna z prawem. Zdarza się na przykład, że jakiś towar sprzedaje się w promocji, ale po normalnej cenie. (IAR)