'Help - dla życia bez tytoniu'
Od 15 stycznia w polskiej telewizji emitowany jest nowy spot reklamowy europejskiej kampanii antytytoniowej 'Help - dla życia bez tytoniu'.
W ten sposób kampania rozpoczyna III rok swojej działalności. Film ukazuje sytuację z codziennego życia dzieci narażonych na bierne palenie.
W ramach kampanii Komisja Europejska chce pokazać nowy antytytoniowy spot, który jest emitowany w 80 kanałach telewizyjnych, w 22 językach we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Polscy widzowie będą mogli obejrzeć nowy spot na kanałach TVN7, TV4, Dicovery, TV polonia, Polsat, TVN oraz TVP2.
Autor spotu jest agencja Ligaris z siedzibą w Paryżu. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Carat z Wielkiej Brytanii.
Nowa kampania reklamowa skupia się na negatywnych skutkach zdrowotnych spowodowanych biernym paleniem. Spot przedstawia dziewczynkę, która obserwuje swoich rodziców palących papierosy w salonie i której trudności z oddychaniem przeszkadzają w codziennych czynnościach.
- Każdego roku bierne palenie zabija 19 000 niepalących Europejczyków. Ta najnowsza kampania reklamowa ma przypomnieć palaczom, że ich nałóg niszczy zdrowie ich dzieci jak i zdrowie ich samych – mówi Markos Kyprianou, komisarz UE ds. ochrony zdrowia i konsumentów.
Kampania telewizyjna zbiega się z kampanią prowadzoną w Internecie (e-maile oraz strony internetowe), gdzie palacze mogą zasięgnąć pomocy i porady, aby wytrwać w postanowieniu rzucenia palenia. Do tej pory Komisja Europejska przeznaczyła już na kampanię „HELP” 72 milionów Euro. Badania rynku pokazują, że w ciągu tego czasu spoty obejrzało ponad 150 milionów Europejczyków, z czego 55% to młodzi ludzie. Z docelowej grupy odbiorców poniżej dwudziestego piątego roku życia 83% popiera tę akcję.