Google obudził Microsoft

Trudno w to uwierzyć, ale dopiero sukces Google'a otworzył oczy Microsoftu na potencjał gospodarczy tkwiący w reklamach w Internecie. "To był sygnał do przebudzenia się Microsoftu" - powiedział Ray Ozzie, który zastąpił Billa Gatesa na stanowisku Głównego Architekta Oprogramowania.
Późne przebudzenie się giganta ma swoje konsekwencje. W ubiegłym roku wpływy Google'a z reklam internetowych wyniosły 10,6 miliarda USD. Tymczasem internetowy oddział Microsoftu przyniósł 2,3 miliarda dolarów straty.

28.02.2007 09:30

Analitycy uważają, że zadaniem Raya Ozziego będzie teraz przemyślenie strategii Microsoftu, który chce odegrać znaczącą rolę na rynku internetowej reklamy. Koncern, który swoją potęgę zbudował na oprogramowaniu sprzedawanym w wersjach box, będzie musiał teraz rozwijać również programy dostępne za pośrednictwem Sieci. Musi jednocześnie konkurować z takimi gigantami jak Google czy Yahoo, ale jednocześnie nie może się to odbyć kosztem "pudełkowego" software'u.

Firma z Redmond chce, by oprogramowanie zainstalowane na pecetach uzupełniało się z tym, dostępnym w Sieci. "To coś więcej niż po prostu wzięcie programów z komputera i wrzucenie ich w Internet" - mówi Ozzie.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)