Google i eBay razem
Google i eBay podpisały wczoraj wieloletnią umowę o współpracy na całym świecie.
29.08.2006 09:16
Umowa składa się z dwóch części obejmujących reklamę tekstową i reklamę w technologii “click-to-call”.
Według umowy Google będzie wyłącznym dostawcą reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania w serwisach eBay na całym świecie, z wyłączeniem Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo, eBay i Google planują zintegrowanie i wprowadzenie reklamy przy użyciu funkcji “click-to-call”, która umożliwia globalne wykorzystanie usług obu firm - Skype i Google Talk w zakresie wyszukiwania i zakupach online. Firmy uzgodniły, że warunki finansowe dla określonych elementów składowych umowy obejmują podział przychodów, jednak szczegółów umowy nie podano.
“Cieszy nas, że poszerzamy zakres naszej wieloletniej współpracy z Google w celu wykorzystania nowych możliwości oferowanych przez rynek, takich jak technologia „click-to-call”. Skorzystają na tym użytkownicy obu firm.” - stwierdziła Meg Whitman, prezes i CEO firmy eBay Inc. “Nadal zmieniają się przyzwyczajenia ludzi dotyczące sposobu dokonywania zakupów, komunikowania się, czy reklamowania swoich produktów online. Poprzez połączenie możliwości serwisu eBay w zakresie handlu elektronicznego, usług Skype w zakresie komunikacji oraz Google w zakresie wyszukiwania danych i reklam, możemy zwiększyć przydatność Internetu dla nabywców, sprzedawców i reklamodawców na całym świecie.”
“Zawarta umowa potwierdza jak wysoko cenimy firmę eBay jako partnera” - stwierdził Eric Schmidt, CEO firmy Google. “Nasze technologie umożliwią połączenie użytkowników z odpowiednimi zasobami reklamowymi w podmiotach należących do firmy eBay. Współpracując podczas promocji funkcji „click-to-call” oferowanej przez Google Talk i Skype, oferujemy reklamodawcom kolejny nowatorski sposób dotarcia do klientów.”
Firmy planują rozpoczęcie testów reklamy tekstowej i funkcji „click-to-call” na początku 2007 roku. Okres testowy trwać będzie kilka miesięcy. Szczegóły i harmonogram wdrożenia uzależnione będą od wyników początkowych testów i będą różne dla różnych rynków, zależnie od dynamiki rynku lokalnego i wspólnych możliwości obsługi klientów.
Jak podano w komunikacie szczegóły umowy obejmują:Wyszukiwanie danych i reklamę w witrynach eBay poza terytorium USA.Google stanie się wyłącznym dostawcą reklamy tekstowej dla eBay poza Stanami Zjednoczonymi. Umowa oferuje reklamodawcom współpracującym z Google dostęp do jednej z największych społeczności internetowych i jednocześnie ma pozwolić w lepszym stopniu wykorzystać potencjał serwisu eBay poprzez uproszczenie procesu dotarcia do poszukiwanych produktów.
Reklama “Click-to-Call” i integracja technologiiGoogle i eBay planują także integrację i wprowadzenie reklamy typu “click-to-call” na amerykańskim i międzynarodowym rynku eBay oraz wyszukiwarce Google. Funkcja „click-to-call” pozwoli użytkownikowi na kliknięcie hiperłącza lub ikony w reklamie produktu lub usługi w celu zainicjowania połączenia głosowego poprzez Internet ze sprzedawcami współpracującymi z eBay lub z reklamodawcami współpracującymi z Google. Połączenie nawiązane zostanie bezpośrednio z witryny danej firmy zamieszczającej reklamę, a do jego nawiązania wykorzystana zostanie usługa Skype lub Google Talk.
Reklama “click-to-call” jest nowym, szybko zdobywającym popularność instrumentem handlu elektronicznego. Pozwala na połączenie nabywców i sprzedawców poprzez zaoferowanie reklamodawcom i sprzedawcom nowych sposobów dotarcia do klienta przy wykorzystaniu Internetu. Jest ona przydatna w szczególności dla tych sprzedawców i reklamodawców, którzy nie posiadają oficjalnej witryny lub którzy w celu dotarcia do klientów wykorzystują w danym momencie takie kanały komunikacyjne, jak katalogi lokalne.
W najbliższej przyszłości Skype zaoferuje swoim użytkownikom opcję pobrania paska narzędzi Google Toolbar, do którego Skype doda własny przycisk. Obie firmy będą także wykorzystywać możliwości oferowane przez aplikacje Skype oraz Google Talk w zakresie funkcji chatów tekstowych i innych form aktywności internetowej.