Trwa ładowanie...
d2m3kh2
sondaż
27-06-2005 17:21

Gdzie na zakupy?

Co bierzemy pod uwagę wybierając supermarket, mały sklep czy okoliczny bazarek jako miejsca naszych powszednich zakupów? Które sieci handlowe odwiedzamy najczęściej i czy korzystamy ze zdalnych kanałów sprzedaży?

d2m3kh2
d2m3kh2

Zgromadzone przez Acxiom Polska informacje o ponad 2 mln gospodarstw domowych pozwoliły na dokonanie krótkiej analizy zachowań zakupowych Polaków. Wydawać by się mogło, że ekspansja dużych sieci handlowych skutecznie zdominowała obraz naszego handlu, tymczasem w skali całego kraju nie jest to, aż tak oczywiste. 44% konsumentów przyznaje, że miejscem ich największych zakupów jest zwykle niewielki, okoliczny sklep, a ponad 19% kupuje zwykle na bazarach i targach. Supermarkety przyciągają około 34% klienteli, a hipermarkety – 26%. Wielkie miasta rządzą się jednakże swoimi prawami i tam sytuacja jest skrajnie różna. Przykładowo, aż 50% Warszawiaków robi zakupy w hipermarketach, a co czwarty z nich odwiedza bazarki i targi. Mniej więcej tyle samo (25%) kupuje w małych, osiedlowych sklepikach.

Do najbardziej popularnych marek sklepów, w których respondenci dokonywali zakupów w ubiegłym miesiącu, należą: Biedronka (53%), Real (16%), Albert (14%) czy Plus Discount (ponad 10%). Na rynku warszawskim przoduje natomiast Carrefour (46% wskazań), Geant (38%) i Auchan (32%).
Dlaczego wybieramy te, a nie inne sklepy? Dla większości Polaków czynnikami najważniejszymi są niskie ceny (56%) czy częste promocje (43%). Nie bez znaczenia jest szerokość asortymentu (34%), bliskość do domu (47%) i godziny otwarcia (20%). Mieszkańcy stolicy zwracają baczniejszą uwagę na odległość od miejsca zamieszkania (60%), dobrą lokalizację (21%) oraz łatwy dojazd (25%). Jeśli już mówimy o odległościach, to warto wspomnieć, iż dla 31% Polaków dystans do sklepu, w którym robią zakupy, nie przekracza 500 metrów. Na drugim krańcu znajduje się 23% osób, które, aby dotrzeć do swojego sklepu muszą pokonać minimum 7 km.

Tygodniowe wydatki na artykuły spożywcze w rodzinie, dla 36% Polaków wynoszą nie więcej niż 100 zł. W przedziale pomiędzy 100 a 150 zł stara się zmieścić 26% konsumentów, a kolejne 19% w granicach 150-200 zł. Więcej niż 250 zł przeznacza na te cele niecałe 10% kupujących.

Polacy nie stronią także od innych, zdalnych form robienia zakupów. 38% rodaków przyznaje się do wykorzystywania ofert przesyłanych pocztą, 46% zamawiało produkty poprzez katalogi wysyłkowe, ponad 21% skusiły ogłoszenia w czasopismach, a 12% kupowało przez internet. Najczęściej tą drogą nabywamy filmy (27%), książki (24%) i muzykę (22%), ale również sprzęt AGD (23%), wino (22%) oraz produkty dla dzieci (22%). Kwoty, które wydatkujemy w ten sposób, są raczej niewielkie – 30% Polaków nie wydało więcej niż 100 zł, ale jednocześnie 25% osób przyznaje, że złożyło zamówienia na kwoty przekraczające 300 zł.

d2m3kh2

Acxiom Polska specjalizuje się w narzędziach z zakresu marketingu precyzyjnego (marketing baz danych, mikromarketing, marketing bezpośredni). Firma dostarcza kompleksowych rozwiązań służących do pozyskiwania najlepszych klientów, wspomagania cross i up sellingu oraz optymalizacji dystrybucji i komunikacji. Oferowana przez firmę baza danych zawiera informacje o ok. 2 mln polskich gospodarstw domowych.

d2m3kh2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2m3kh2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj