Fiat pierwszy w Brazylii
Fiat zapowiada ofensywę w Brazylii. Kraj ten jest jednym z najważniejszym z rynków sprzedaży samochodów na świecie. Włoski koncern chce zainwestować około miliarda dolarów w swe przestarzałe już fabryki w Brazylii.
10.07.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Fiat planuje zwiększyć w tym roku sprzedaż swych samochodów w Brazylii o 20% do 400 tysięcy sztuk. Najpopularniejszym w Brazylii samochodem jest Fiat Palio, produkowany zresztą w tym kraju.
Fiatowi udało się w pierwszym półroczu 2001 roku "zdetronizować" Volkswagena, który nieprzerwanie od 40 lat miał największy udział w rynku brazylijskim. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku włoski koncern jest w Brazylii pierwszy z z ponad 29-procentowym udziałem w tamtejszym rynku. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen (28,1%), a na trzecim - General Motors (23,6%).
Brazylia, po kilku latach głębokiego kryzysy gospodarczego, staje się ponownie atrakcyjnym rynkiem sprzedaży nowych aut. Eksperci spodziewają się, że do 2003 roku zostanie tam sprzedanych 2 mln nowych samochodów. W Brazylii produkuje i sprzedaje samochody 15 koncernów. Konkurencję zaostrzyli ostatnio Ford i francuska grupa PSA, budując w Brazylii swoje fabryki. (ps)