Everests Trailer tylko dla GroupM
Od 1 września br. firmy należące do GroupM (MindShare i Mediaedge:cia) mają wyłączny na polskim rynku dostęp do nowego narzędzia wspomagającego planowanie i zakup telewizji - spotowego optymalizatora Everests Trailer (E.T.).
07.09.2006 08:42
Jak podano w komunikacie narzędzie to zostało przygotowane ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji zasięgów i może pracować zarówno na historycznych danych AGB Polska jak i na predykcjach przygotowanych dla przyszłych ramówek.
E.T. pozwala na optymalizację jednego z wielu kryteriów takich jak: koszty, zasięg, GRP, CPP, CPERP lub kilku z nich jednocześnie. Dodatkowo pozwala na jednoczesną optymalizację wielu kampanii, nawet, jeśli dla każdej z nich optymalizowany jest inny wskaźnik mediowy określany w innej grupie docelowej. E.T. potrafi również kupiony pakiet spotów zaalokować w sposób optymalny pomiędzy grupę produktów tak, aby dla wszystkich osiągnąć jak najlepsze wyniki.
Zdaniem Jarosława Wiernickiego (jednego z twórców tego narzędzia) jest to najbardziej zaawansowane technologicznie narzędzie na rynku polskim, jeśli nie na świecie.
- Głęboko wierzymy w jakość generowanych przez E.T. wyników procesu optymalizacji – mówi Jarosław Wiernicki. Jako pierwsi na rynku postanowiliśmy udostępnić specjalny serwis www.EverestsTrailer.com, pozwalający na porównywanie jakości otrzymywanych rozwiązań. W październiku br. można tam będzie zobaczyć przykłady wyników osiąganych przez E.T. i porównywać je z rozwiązaniami generowanymi przez inne tego typu narzędzia dostępne w Polsce. Dodatkowo będzie można zostawić własne zadania ze swoimi rozwiązaniami i zobaczyć, jakie rozwiązania dla tych zadań proponuje E.T. – dodaje Wiernicki.
- Myśląc o powstaniu E.T. postawiliśmy sobie za zadanie, aby był on lepszy od każdego narzędzia tego typu, funkcjonującego obecnie na polskim rynku – mówi Adrian Kawecki, Managing Director MindShare Polska. Jednak wyniki testów porównawczych przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. W licznych przeprowadzonych testach okazało się, że uzyskiwane przez E.T. wyniki są istotnie lepsze od rozwiązań uzyskiwanych z wykorzystaniem konkurencyjnych narzędzi dostępnych na polskim rynku. W szczególności, dla zadań uwzględniających optymalizację zasięgu, wyniki te okazały się efektywniejsze o ponad 20%.
Narzędzie to posiada dodatkowo dwie unikalne cechy: po pierwsze jest przystosowane do stopniowego otwierania się ramówek poszczególnych stacji TV, a po drugie proponuje alternatywne rozwiązania, ułatwiając zakup kampanii, co nie pozostaje bez wpływu na jego przydatność w codziennej pracy osób planujących i kupujących kampanie telewizyjne.
Arkadiusz Kawecki, TV Buying Director Mediaedge:cia ujmuje to w następujący sposób: E.T. to maksimum zaawansowanej technologii z uwzględnieniem realnych potrzeb i ograniczeń rynku, a to jest naszym zdaniem istota innowacji.
E.T. został w sierpniu br. wdrożony do pracy w MindShare oraz Mediaedge:cia.