Trwa ładowanie...
d23uhj3
01-09-2006 07:10

Europejska ekspansja Maxdaty

Maxdata kontynuuje rozwój sieci dystrybucji zgodnie ze strategią ekspansji na terenie Europy.

d23uhj3
d23uhj3

Niemiecki producent sprzętu komputerowego posiada przedstawicielstwa dystrybucyjne w 14 krajach. Obecnie firma wzmacnia swoją obecność w Skandynawii i przewiduje dalszą ekspansję w krajach bałtyckich i Turcji.

„Zależało nam na zwiększeniu aktywności w Szwecji i Norwegii, a także pozyskaniu partnerów dystrybucyjnych w Estonii, na Łotwie oraz w Turcji” – wyjaśnia Thomas Stiegler, prezes zarządu MAXDATA AG. Firma pozostaje wierna pośredniemu modelowi biznesowemu, który odnosi się szczególności do sposobu dystrybucji produktów. Zagraniczni partnerzy przyjmują w nim rolę importerów, koordynując również sprzedaż i marketing. Z reguły zajmują się także serwisem po sprzedażowym.

„Obszar dystrybucji ma kluczowe znaczeniu dla firmy MAXDATA – tylko w kategorii monitorów Belinea zanotowaliśmy 20 procentowy wzrost obrotów w ciągu trzech lat. W roku 2005 sprzedaż osiągnęła 20 milionów euro. W ubiegłym roku w europejskiej sieci sprzedano ponad 110 tysięcy sztuk monitorów LCD, co oznacza najlepszy wynik w historii” - mówi Thomas Stiegler.

MAXDATA kładzie szczególny nacisk na dystrybucję w krajach, gdzie nie jest reprezentowana przez swoje spółki zależne: w Rosji, Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, Słowacji, w Czechach, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Danii, Serbii, Izraelu i na Litwie. Ukraina to czternasty kraj na tej liście. W każdym z wymienionych państw producent opiera się na dwóch lub trzech partnerach zarządzających rozwiniętą siecią sprzedaży. „Korzyścią takiego rozwiązania jest bezpośredni kontakt z zespołem MAXDATY, który zapewnia doradztwo i pełne wsparcie merytoryczne” – podkreśla Thomas Stiegler. „Dzięki temu możemy błyskawicznie dochodzić do porozumienia i szybko planować nasze działania. Pozwala to skutecznie dostosowywać się do rynku i wyprzedzać konkurencję”.

d23uhj3

„Sukces firmy na naszym rynku miał duży wpływ na kształt europejskiej strategii MAXDATY” – twierdzi Jarosław Nowicki, Dyrektor Generalny Maxdaty w Polsce.W 1997 roku właśnie Polska została pierwszym krajem dystrybucyjnym firmy. Następnie sieć dystrybucji powiększyła się o kraje Europy Zachodniej, takie jak Szwecja, Francja, i Włochy. W kolejnych latach firma koncentrowała się na rozwoju w Europie Wschodniej. Aktualnie wiele z tych krajów stało się siedzibą biur przedstawicielskich MAXDATY.

d23uhj3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d23uhj3
Więcej tematów