ESPN kupuje NASN
ESPN zakupił NASN, kanał sportowy, od Setanta Sport Holdings Ltd. oraz Benchmark Capital Europe.
07.12.2006 07:10
Warunków umowy nie ujawniono. Umowa ma wejść w życie na początku przyszłego roku pod warunkiem uzyskania zgody ciał regulacyjnych.
“Rozwijanie naszych interesów w Europie jest dla nas kluczową, strategiczną inicjatywą," powiedział Russell Wolff, Dyrektor Zarządzający ESPN International. “Spodziewamy się że NASN, które radziło sobie bardzo dobrze i stworzyło unikalne miejsce na rynku, stanie się ważnym elementem naszego portfolio. ESPN jest liderem wśród mediów sportowych na całym świecie i cieszymy się z perspektywy zwrócenia się z taką samą pasją, jakością, emocjami i wysokiej klasy dziennikarstwem do kibiców sportowych w Europie."
Amory B. Schwartz, Współzałożyciel i Prezes NASN powiedział: “W ciągu czterech lat rozwinęliśmy NASN od etapu pomysłu aż do pozycji głównego reprezentanta północno-amerykańskiego sportu w Europie, a zakup przez ESPN jest świadectwem klasy naszej wizji oraz wykonania. Cieszymy się że możemy być częścią ESPN, które pomoże nam w dalszym ciągu dostarczać najlepsze programy sportowe naszym widzom oraz dotrzeć do jeszcze większej rzeszy kibiców w Europie.”
NASN jest jedyną stacją w Europie w całości poświęconą wydarzeniom sportowym z Ameryki Północnej, nadającą na żywo ponad 800 imprez sportowych rocznie. W tym ponad 200 meczów na żywo National Hockey League w tym mecz gwiazd oraz wszystkie mecze rozgrywek o puchar Stanleya, 60 meczów na żywo z National Football League na wybranych rynkach, w tym playoffs oraz Super Bowl, oraz 250 meczów Major League Baseball w tym mecz gwiazd oraz World Series. Abonenci mogą również zobaczyć koszykówkę uniwersytecką oraz słynny turniej NCAA, rozgrywki footballu amerykańskiego NCAA w tym Bowl Championship Series. Plany ESPN na przyszłość zakładają wprowadzenie brandu ESPN do NASP.
“Ten zakup pozwoli nam przyśpieszyć nasze plany dystrybucyjne w Europie, które rozwijają się dynamicznie od wprowadzenia ESPN Classic w 2002 roku,” powiedział Lynne Frank, Dyrektor Zarządzający ESPN na Europę, Środkowy Wschód I Afrykę. “NASN idealnie pasuje do naszej firmy I będziemy dalej budować jej sukces na najbardziej ekscytujących rynkach wielokanałowych na świecie.”