E-handel w Europie
Wśród Europejczyków Niemcy dokonują zakupów w Internecie najczęściej, Brytyjczycy zaś wydają na zakupy najwięcej.
28.05.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zimą i wiosną br. 26,5 mln niemieckich użytkowników przynajmniej raz dokonało e-zakupów - wynika z badań rynkowych Webauge przeprowadzonych przez instytut GfK z Norymbergi. Między czerwcem i listopadem 2001 roku było to tylko 20 mln.
Z kolei firmy sprzedające swoje produkty i usługi w sieci w Wielkiej Brytanii miały zimą i wiosną 18,7 mln internetowych klientów - o milion mniej niż między czerwcem a listopadem 2001 roku. Na trzecim miejscu znalazła się Hiszpania - z 5,6 mln internetowych klientów, kolejne miejsca zajmują Belgia i Holandia - w sumie 4,7 mln klientów, oraz Francja - 3 mln; w tych czterech krajach kupujących w sieci przybywa.
Zimą i wiosną br. Brytyjczycy wydali jednak na internetowe zakupy o 5 mld euro więcej (czyli 7,9 mld) w porównaniu z latem i jesienią 2001 roku. Także Niemcy zanotowały znaczny wzrost obrotów w e-handlu: z 0,8 do 2,6 mld euro. W Hiszpanii, Belgii, Holandii i Francji wpływy z tego tytułu nie przekroczyły 1 mld euro. GfK przeprowadził badania na próbie ponad 1000 osób w każdym kraju.(ej)
Presserwis