Dzień bez Futra
Organizacje ochrony zwierząt walczą na wszelkie sposoby
Czy zwrócisz na to uwagę? - zobacz zdjęcia
Zwykle szokują, wzbudzają obrzydzenie, czasem ociekają krwią i pokazują to, na co nikt nie chce patrzeć, innym razem zmuszają do myślenia w przewrotny sposób. Organizacje ochrony zwierząt próbują wszelkich możliwości, by walczyć z przemysłem futrzarskim i dotrzeć do osób, które kupują futra nie zastanawiając się nad konsekwencjami swoich czynów. 25 listopada w Światowy Dzień Bez Futra walka ta staje się jeszcze bardziej zacięta.
"Tu spoczywa 60 norek" - plakat organizacji Viva! Akcja Dla Zwierząt.
(antyfutro.pl/viva.org.pl/futro.empatia.pl/antifurcoalition.org/ked)
25 listopada Dniem bez Futra
Zwierzęta na fermach futrzarskich spędzają całe życie w ciasnych klatkach wbrew naturalnej potrzebie ruchu i wolności, a następnie są w brutalny sposób uśmiercane prądem, gazem lub przez złamanie kręgosłupa - tylko po to, żeby zaspokoić ludzką próżność i umiłowanie wątpliwego luksusu. Co roku w Polsce przemysł futrzarski zabija około 800 tysięcy norek, 250 tysięcy lisów i 20 tysięcy szynszyli - czytamy na stronie Viva.org.pl
Plakat dostępny na stronach Futro.empatia.pl
25 listopada Dniem bez Futra
Liczby te rosną z roku na rok - do Polski przenoszą się fermy futrzarskie z zachodniej Europy i Skandynawii, gdzie aktywiści walczą od dawna z przemysłem futrzarskim i są coraz bliżej uzyskania zakazów produkcji futer.
Plakat dostępny na stronach Futro.empatia.pl. W kampanii wzięła udział amerykańska aktorka Persia White.
25 listopada Dniem bez Futra
Czas na to, aby również zdecydowanie opowiedzieć się zarówno przeciwko fermom hodującym zwierzęta jak i sklepom, które handlują tym okrutnym produktem - nawołują członkowie Viva!
Kampania "Futro jest czerwone!" ("Fur is red!) na stronach Furisred.com.
25 listopada Dniem bez Futra
W ramach Dnia bez Futra organizacja Viva! Dla Zwierząt 25 listopada urządza happeningiem na placu Metro Centrum w Warszawie. Akcja rozpoczyna się o godzinie 14.00. Również w innych miastach Polski na ten dzień zaplanowano rozmaite spotkania edukacyjne, manifestacje i akcje.
Kampania "Futro jest czerwone!" ("Fur is red!) na stronach Furisred.com.
25 listopada Dniem bez Futra
Innym sposobem działania organizacji walczących o prawa zwierząt są kampanie na billboardach i w internecie. Coraz częstszą drogą agitacji stają się portale społecznościowe. Na stronach takich jak Facebook.com zamieszczane są zdjęcia i plakaty pokazujące okrucieństwo w przemyśle futrzarskim.
"Nie ma piękna w okrucieństwie" ("There is no beauty in cruelty") - kampania na stronach Antifurcoalition.org.
25 listopada Dniem bez Futra
Autorzy takich kampanii stosują różne środki. Czasem epatują golizną, by zwrócić uwagę odbiorcy, czasem wykorzystują powszechnie znane symbole (jak np. lalka Barbie). Zatrudniają znane twarze do udziału w kampaniach, a z drugiej strony nie boją się pokazywać samego zabijania zwierząt.
"Nie ma piękna w okrucieństwie" ("There is no beauty in cruelty") - kampania na stronach Antifurcoalition.org.
25 listopada Dniem bez Futra
A na jakie kampanie Wy zwracacie uwagę? Które z tych pomysłów najbardziej dają Wam do myślenia i wywołują refleksje?
"Nie ma piękna w okrucieństwie" ("There is no beauty in cruelty") - kampania na stronach Antifurcoalition.org.
(antyfutro.pl/viva.org.pl/futro.empatia.pl/antifurcoalition.org/ked)