Dzieci aktywne online


Co dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat.
Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i
intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające
przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony
zawierające gry online - pokazuje raport Gemius dla Fundacji Dzieci
Niczyje 'Dzieci aktywne online'.

Niemal o 10 godzin w ciągu roku wzrósł średni czas, jaki internauta w wieku od 7-14 lat spędził w sieci. Mimo że chłopcy stanowią większy odsetek w tej grupie wiekowej internautów (53 proc.) niż dziewczynki (47 proc.), to młode internautki spędzają w sieci przeciętnie więcej czasu (29 godz. 40 min. w czerwcu 2007 r.).

Niemal co drugie dziecko-internauta to tzw. heavy user (korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie). Tym, co wyróżnia internautów w wieku od 7-14 lat na tle całej populacji, jest stosunkowo liczny udział korzystających z zasobów sieci kilka razy w tygodniu (34 proc.). Może to świadczyć o dość licznej grupie dzieci, dla których korzystanie z internetu nie jest w centrum ich zainteresowań lub ograniczają je czasowo opiekunowie.

Okazuje się, że największy udział w strukturze internautów w wieku 7-14 lat stanowią mieszkańcy wsi (28 proc.). Jednak to dzieci mieszkające w aglomeracjach (powyżej 500 tys. mieszkańców) - w porównaniu do swoich rówieśników z mniejszych miejscowości - spędzają online średnio najwięcej czasu (33 godz. 42 min.), przewyższając tym samym średnią dla całej populacji.

Treści poszukiwane& czyli ulubione miejsca w sieci.
Co zatrzymuje dzieci w internecie? Większość swojego czasu online najmłodsi badani internauci dzielą między rozrywkę (6 godz. i 55 min.) i społeczności (4 godz. i 45 min.).

Poszukiwanie informacji w internecie prawdopodobnie nie jest dla dzieci najistotniejsze w korzystaniu z medium. Kategoria "Informacje, publicystyka, media" cieszy się stosunkowo niską popularnością wśród najmłodszych internautów (zasięg - 63 proc.) oraz niemal o połowę krótszym czasem na użytkownika niż średnia dla populacji.

Badając strukturę użytkowników poszczególnych kategorii, można zauważyć, że edukacja zatrzymuje największą grupę wśród internautek w wieku 7-14 lat (stanowią one 5,85 proc. wszystkich użytkowników tych witryn). Chłopcy wybierają przede wszystkim serwisy tworzące społeczności (dopasowanie użytkowników - 6,10 proc.).

Najmłodsi internauci wyjątkowo chętnie korzystają z możliwości grania online - 70 proc. dzieci aktywnych online spędza czas na tego typu rozrywce. Wbrew stereotypom, witryny poświęcone grom w sieci cieszą się niemal równym zainteresowaniem dziewczynek i chłopców.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)