Duży spadek BriefIndexu
Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na
rynku mediów i reklamy wynosi 74 punkty, co oznacza spadek w
stosunku do poprzedniej fali o 4,5 punktu (w listopadzie 2007 r.
wskaźnik wynosił 79,5 punktu). Poziom wskaźnika w pierwszym
kwartale 2008 r. zmalał w stosunku do analogicznego okresu w roku
2007 aż o 8,3 punktu (w lutym 2007 r. wskaźnik wynosił 82,3
punktu).
01.04.2008 08:00
Poziom BriefIndexu jest obecnie niższy niż w listopadzie 2007 r. Od lutego ub.r. zatem utrzymuje się tendencja spadkowa - wskaźnik w lutym 2007 r. wynosił 83,2 punktu, obecnie 74 punkty. W porównaniu do poprzedniej fali badania zmalały oba wskaźniki wchodzące w skład indeksu - ocena obecnej sytuacji oraz oczekiwania rynku (sytuacja oceniana jest podobnie jak w drugiej połowie 2006 r.). W porównaniu do poprzedniej fali zanotować można lekki wzrost negatywnych i przeciętnych opinii na temat obecnej sytuacji na rynku mediów i reklamy. 17 proc. badanych uważa, że jest ona przeciętna, natomiast w listopadzie ub.r. taką opinię wyrażało 9 proc. Respondentów.
Siedemnastej fali badania BriefIndex towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły oceny dostępności danych na temat usługodawców komunikacji marketingowej. Większość badanych uważa, że można znaleźć informacje na ten temat, ale trzeba wiedzieć, gdzie ich szukać. Najwięcej respondentów (56 proc.) wskazało internet jako narzędzie wykorzystywane przy wyborze usługodawcy komunikacji marketingowej, 33 proc. Ufa rekomendacjom znajomych, a 26 proc. szuka sugestii w pismach branżowych. Na pytanie, z jakich baz i wyszukiwarek korzystają respondenci przy wyszukiwaniu firm świadczących usługi w zakresie komunikacji marketingowej, aż 46 proc. wskazało Google.
Badanie przeprowadzone zostało przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu "Brief" w marcu br.