Dobre półrocze 2006 Netsprint.pl

Przychody spółki wzrosły o 60% w stosunku do analogicznego okresu roku 2005 i wyniosły 2,830 mln zł.

09.08.2006 08:33

Zysk brutto wyniósł 175 tys. zł. Źródłem wzrostu były przede wszystkim stale rosnąca sprzedaż reklamy kontekstowej – zarówno Linków Sponsorowanych w wyszukiwarce NetSprint i WP.pl, jak i Boksów Adkontekst w sieci Partnerów Adkontekst oraz rozwiązań wyszukiwawczych dla korporacji.

Najważniejszym wydarzeniem w pierwszym półroczu było przejęcie 90,32% udziałów w NetSprint.pl przez międzynarodowy koncern medialny Orkla Media, do tej pory obecny na polskim rynku mediów tradycyjnych, jako współwłaściciel dziennika „Rzeczpospolita” i 13 dzienników lokalnych. Władze spółki liczą, że transakcja zaowocuje m.in. lepszym dotarciem do reklamodawców działających lokalnie oraz wzmocnieniem pozycji NetSprinta jako wiodącej firmy wyszukiwawczej w naszej części Europy.

Nie mniej ważny w życiu największej polskiej wyszukiwarki był konsekwentny rozwój koncepcji „inteligentnej wyszukiwarki”, zakładającej uporządkowanie zasobów znajdujących się w polskiej sieci tak, aby na większość zapytań użytkowników dostarczać im oczekiwane informacje już na stronie wynikowej. Efektem prac rozwojowych jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania konkretnych odpowiedzi na zapytania użytkowników, zarówno w serwisie NetSprint, jak i w wyszukiwarce WP.

Użytkownicy korzystający z serwisu NetSprint.pl mogą też korzystać z wielu innych unikalnych funkcjonalności. Dzięki pierwszej w Polsce wyszukiwarce aktualności mogą przeszukiwać już niemal 200 najbardziej opiniotwórczych serwisów internetowych, których treść jest indeksowana, co 15 minut. Dodatkowo, każdy bezpłatnie może korzystać z usług NetSprint Donosiciela i otrzymywać emailem informacje dotyczące interesujących go zagadnień.

Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl komentuje dokonania spółki w pierwszym półroczu – Pierwsze sześć miesięcy tego roku było dla nas bardzo intensywne, a zarazem bardzo udane. Dzięki wysiłkowi całego zespołu udało nam zwiększyć przychody, wprowadzić nowe mechanizmy i stale rozwijać te istniejące, a trzeba pamiętać, że równocześnie finalizowaliśmy przejęcie NetSprint przez ORKLA MEDIA i rozpoczynaliśmy współpracę ze spółkami grupy.

Duży wpływ na wyniki miał sukces stworzonego wspólnie z WP systemu reklamy kontekstowej – Adkontekstu. Zasięg witryn korzystających z systemu w maju na poziomie 79,95 % (na podstawie Megapanel PBI/Gemius ) połączony z rozliczeniem płatności za kliknięcia jest atrakcyjny dla coraz większej liczby reklamodawców. W najbliższym czasie planujemy kolejne kroki, które mamy nadzieje pozwolą na wykrojenie jeszcze większego kawałka tortu reklamy kontekstowej dla NetSprint i Wirtualnej Polski – dodaje Artur Banach.

Jeżeli chodzi o rozwój wyszukiwarki, to kluczowe jest wprowadzenie wersji beta mechanizmu odpowiedzi w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik szybciej niż w innych wyszukiwarkach może dotrzeć do szukanych informacji, co ma kluczowe znaczenie przy rosnących zasobach sieci - kontynuuje Artur Banach. – Oczywiście nie jest to nasze ostatnie słowo - intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla Użytkowników wyszukiwarki. Wierzymy, że pozwolą one nam systematycznie umacniać naszą pozycję rynkową.

http://www.netsprint.pl

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)