PolskaDemoskop bardziej francuski

Demoskop bardziej francuski


Nowym udziałowcem polskiego Demoskopu - zajmującego się badaniami rynkowymi i społecznymi - została firma IPSOS, jedna z największych francuskich firm zajmujących się badaniami marketingowymi. IPSOS posiada teraz 59,5% udziałów Demoskopu - poinformowała firma w środę.

27.06.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Nowym prezesem spółki, która teraz nazywa się IPSOS-DEMOSKOP, został Włodzimierz Daab, poprzednio dyrektor badań Taylor Nelson Sofres na Europę Centralną, członek Rady ESOMAR (Światowej Organizacji Badaczy Rynku i Opinii). Założyciel i dotychczasowy prezes Demoskopu Sławomir Nowotny został konsultantem ds. badań.

Dzięki francuskiemu udziałowcowi Demoskop zyska dostęp do nowych narzędzi badawczych i możliwość oferowania swoim klientom najnowocześniejszych metod i produktów badawczych z zasobów grupy Ipsos.

Demoskop powstał w 1989 r. Jego specjalnością są badania konsumenckie, badania kanałów dystrybucji, promocji i reklamy, rynku usług finansowych, mediów oraz badania opinii publicznej i analizy społeczne. Do ich realizacji wykorzystywana jest sieć 850 ankieterów, którzy w ciągu miesiąca przeprowadzają ok. 7 tys. wywiadów.

Głównymi klientami są firmy sektorów: finansowego, telekomunikacyjnego, medialnego, FMCG (towary nietrwałego użytku), przemysłu samochodowego i sektora publicznego. Planowane na ten rok obroty firmy wyniosą ok. 7 mln zł.

Ipsos to francuska, ogólnoświatowa firma zajmująca się badaniami marketingowymi. Powstała w 1975 r., a od 1999 jest notowana na paryskiej giełdzie. W światowych rankingach firm badawczych IPSOS plasuje się na 8. pozycji. Polska jest 26 krajem, w którym działa Grupa Ipsos Planowane na rok 2001 obroty Grupy Ipsos mają wynieść 500 mln Euro (1,8 mld zł). (kor)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)