Dell w Azji
Firma Dell Inc. potwierdziła czerwcowe doniesienia prasowe,
informujące o tym, że drugi największy na świecie producent
komputerów będzie sprzedawać swoje komputery w sklepach w Azji.
Dell coraz bardziej odsuwa się od stosowanego przez 23 lata systemu sprzedaży bezpośredniej poprzez pocztę, zamówienia telefoniczne i Internet, który wcześniej stosował. Na początku czerwca komputery firmy trafiły do sieci sklepów Wal-Mart w USA i Portoryko.
Paul-Henri Ferrand - szef Della w regionie Azji i Pacyfiku (poza Chinami, Japonią i Koreą Południową) - potwierdził, że firma prowadziła rozmowy z niektórymi sieciami sklepów na kontynencie azjatyckim. Nie padły jednak żadne nazwy.
Z uwagi na zróżnicowanie azjatyckiego rynku, Dell w niektórych krajach będzie wcześniej wprowadzał swoje komputery do sklepów, a w niektórych później. Ferrand dodał, że amerykańska firma czerpie ze sprzedaży w Azji około 13 procent swoich dochodów.