Debiut nowej marki - Starcom Next
Wczoraj nowa marka firmy Starcom zainaugurowała działalność.
08.06.2005 09:08
Sześcioosobowa struktura ma śledzić coraz szybsze zmiany zachodzące na rynku komunikacji w związku z rozwojem technologii cyfrowej i być prekursorem w marketingowym wykorzystaniu możliwości przez nią stwarzanych.
- Starcom Next to grupa 6 pasjonatów nowych mediów ze Starcomu - jako taka grupa mamy płaską strukturę, więc nie ma oficjalnych stanowisk. Strategicznie ze strony zarządu Starcomu odpowiedzialny jest za Next Rafał Ciszewski, Dyrektor ds. Rozwoju, ja zaś odpowiadam za działalność operacyjną oraz merytorykę - mówi nam Jacek Karolak, jeden z czołowych ekspertów firmy.
Starcom Next oferować będzie klientom całościowe rozwiązania -tworzyć strategie, wkomponowywać je w tradycyjną mieszankę marketingową i realizować kampanie z pomocą zewnętrznych partnerów kreatywnych i technologicznych.
"Za sprawą galopującego rozwoju techniki na rynku mediów i reklamy dokonuje się rewolucja. Konsument w coraz większym stopniu decyduje o tym co, jak i kiedy ogląda lub słucha. Z pomocą nowoczesnych urządzeń omija niechciane reklamy, dowolnie zestawia istniejące treści, a nawet tworzy je i udostępnia publiczności, wchodząc w rolę zarezerwowaną dotychczas dla mediowych koncernów. Zjawisko konsumpcji mediów zmienia swoje oblicze, stopniowo odbierając sens tradycyjnej reklamie i planowaniu mediów. Ten proces już się rozpoczął. My wiemy jak się w nim odnaleźć i już teraz chcemy dać klientom rozwiązania z przyszłości. Przecież wygrywa pierwszy, a reszta to tylko naśladowcy." - powiedział Jacek Karolak.
Starcom Next oferuje klientom między innymi:" Zintegrowane projekty marketingowe w internecie (z wykorzystaniem zewnętrznych partnerów kreatywnych, mediowych i technologicznych)." Reverb marketing - komunikacja marketingowa z wykorzystaniem reklamy szeptanej w mediach cyfrowych. " Advertainment - marketing z wykorzystaniem cyfrowej rozrywki, przede wszystkim gier komputerowych." Ping marketing - kampanie nastawione na generowanie bezpośredniego odzewu odbiorcy (np. rejestracja, oddanie głosu, wysłanie SMS lub po prostu zakup przez internet)" Marketing cross-the-line - zintegrowane projekty marketingowe z wykorzystaniem mieszanki różnych mediów cyfrowych i tradycyjnych (strategia, plan i koordynacja pracy wszystkich partnerów biorących udział we wdrożeniu).
- Będziemy obsługiwać w pierwszej kolejności klientów Starcom, to oczywiste. Klienci oczywiście są, bo przejmujemy jako Starcom Next dotychczasowe niestandardowe projekty realizowane jeszcze bez wyodrębnienia osobnej marki. Powstanie nowej struktury wynika po prostu z rosnącego zapotrzebowania na takie projekty wśród klientów, jak też z konieczności specjalizowania się w wybranych przez nasz nowych obszarach komunikacji - dodaje Karolak.
A skąd pomysł na taki projekt?
- Częściowo czerpaliśmy z różnych inicjatyw Starcom w USA (np. Play - pierwsza w branży reklamowej specjalistyczna jednostka zajmująca się wykorzystaniem gier i rozrywki do komunikacji z klientami). Po części inspiracją są też działania Starcom IP - najprężniejszej agencji interaktywnej w USA, która zaczęła od projektów internetowych, a teraz realizuje bardzo szeroki zakres projektów nowomediowych. Polska to drugi rynek na świecie, na którym powstał Starcom Next jako osobna marka - w USA istnieje podobna struktura pod nazwą SMG Next (SGM - Starcom MediaVest Group) - mówi dla Wirtualnemedia.pl Jacek Karolak.